Jag tror att jag är lite rökt....

Så var den här dagen snart över också!
Bra dag och dagen började med långpromenad till mormors grav med mamma...
 
 
 
 
 
... och mamma som enligt egen utsago ville njuta av en tyst promenad höll låda HELA promenaden!
 
Det hoppades från allt mellan allvar, kavajer och bilen och när jag försökte byta spår och säga "Schhh, lyssna, hör fåglarna"...
Då lyssnade mamma-fågelexperten(not) och sa sen snabbt och mycket korthugget:
"Ja, det är en koltrast!
Men du, jag tänkte på det där med...bla...bla...bla..."
???????
OMG, jag fick inte en tyst minut.
 
Lustigt nog så var det inte mycket folk i farten IDAG HELLER fastän det var varmt och skönt ute.
Alltså vi gick klockan 10.00 och kom hem 12.00 och mötte inte många människor på hela promenaden.
Ja, vad folk gör det vet inte jag, men inte är dom ute och promenerar i alla fall.
Åtminstone inte i stan med omnejd och längs havet.
 
Väl hemma tog jag dom pyttesmå fönstrarna på boden åt mamma (host) och sen öppnade jag även åt henne för hon manglade, samt satte mig i solen och drack kaffe och läste.
Inte en kotte kom, endast fyra passerade på 3½ tim sen stängde jag eftersom det var dags för matlagning och fix innan gäster skulle komma på tidig middag.
Börjar få fin färg i ansiktet...
Typ fortfarande röd!
 
Det blev superladdning av lasange och sen kom "T-T & Lilla A" och åt middag, fikade och en massa snack innan dom nyss åkte hem och nattade Lilla A.
Jättetrevligt och supermysigt.

Och så tror jag att jag är lite rökt...
Jag upptäckte nämligen att jag INTE har en passpoalfot till min maskin nu när jag behöver det till att kanta klänningen.
MVF?
Det skulle kanske gå med en blixtlåsfot, beroende på hur brett det isåfall då...?
Jag ska test-sy imorgon och får återkomma i ämnet annars måste jag investera i en sådan fot.
Kostar någon hundring eller två, men det får jag väl investera i OM jag vet att jag har jobb framöver.
Till att börja med får jag väl se till och testa blixtlåsfoten som sagt.
 
Nu ska jag se "Robins", vi kanske ses efter med en liten "bitare" eller så ses vi imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0