När Madde blir "The Joker" på arbetsförmedlingen...

Var på Arbetsförmedlingen idag och känner mig nödgad att bara Bitstrippa lite om det...
 
 
 
... ja SERIÖST alltså, och efter att jag blivit mer än lovligt sur (läs: FÖRBANNAD) på/under/efter det förra mötet jag var kallad till förra veckan, då FATTAR JAG INTE VARFÖR dom inte skrivit ner det som sas då!?
Så ny handlägare inte behöver ta om samma sak igen?
 
Ja, jag tände till direkt när jag fick höra samma jävla monolog återigen...
Och jag sa:
OKEJ, nu har jag hört den där ramsan så det räcker och blir över och SOM JAG SA där ute NYSS:
Jag har frågor om VAD SOM GÄLLER nu när jag har ett sommarjobb på gång?????

... killen gav sig dock inte, utan fortsatte där jag avbrutit honom, jättetrevligt, och jag kände bara:
"Nu håller du käften Österholm", och så log jag som en crazy-person misstänkt lik "The Joker" i Batman och nickade som om jag lyssnade intresserat och ADRIG hade hört den där gamla ramsan förut!
 
 
OMG, jag visste inte om jag skulle börja gapskratta eller skrika som en galen babian och slita mitt hår.
Jag valde ingetdera utan fortsatte bara där JAG avslutat när jag fick fortsätta höra samma sak igen... bla...bla...bla... bla... där vid jobbet då som sagt.
 
Moment 22 at Arbetsförmedlingen, don´t we love it!
Nästan lite som filmen "Måndag hela veckan" nu när jag tänker efter.
 
Jaja, det var i alla fall en trevlig kille, inget ont i/om honom, jag försöker tugga i mig att dom har sina "nya piffiga regler" som dom måste mala på om, tillslut kunde vi hamna på samma nivå och jag fick svar på det jag kom dit för, resten måste jag ta med a-kassan.
Dessutom rann detta av mig rätt fort, bara jag kom utanför dörrarna på AF till och med, jag börjar tydligen vänja mig fortare än jag trodde.
PLUS att jag nästan börjar se det komiska i det hela och jag har en ny idé på gång.
Meeeeeen den är hemlig, bäst å passa sig så ingen annan arbetslös med samma talang snor den idén.
 
Nu ska jag sluta och kolla på lite tyger, återkommer imorgon och då ska jag berätta om när jag "räddade" en a-lagare ikväll när jag var och hämtade lite tyger.
Eller jag var den enda som gick fram och kollade så han inte brutit/slagit sig sönder och samman.
CLIFFHANGER som heter duga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0