Nu är jag mossig...

God morgon!
 
Ännu en strålande och varm dag...
Mer sommarfeeling åt folket!
 
Ögon och hals känns bättre, jag har sovit med fönster stängt.
Ska bli VÄLDIGT INTRESSANT hur dagen fortlöper på den fronten, rapport kommer ikväll.
 
Så må jag vara väldigt mossig men när jag såg i tidningen att Destination Gotland vunnit upphandlingen om gotlandstrafiken, då tyckte jag det var jättebra.
Det känns tryggt.
Jag som blivit lite "resrädd" på äldre dar tycker att nybyggda båtar med bra/bättre (förhoppningsvis) skrov, snabba, och framförallt för den sjösjuka landkrabba jag är:
BRA STABILISATORER i båtfan så att om det blåser låt oss säga en liten höstvind på 14 s/m så märks det knappt i båten!

Så ja...
Jag väljer jag hellre DG framför en gammal grekisk båt som är ombyggd.
ALTERNATIVT något nytt rederi med gamla båtar.
Tack men nej tack!

Dessutom att dom ska betala kloka löner till folk som jobbar på båtarna.
Inte betala skitlöner till folk från utlandet som är värda mer, dvs svenska löner till dom som jobbar i Svergie.
 
Jag betalar faktiskt hellre en hundring mer för det.
Dessutom om man inte har bil, vad har jag för alternativ, resa från tex Västervik skulle ta ÅR i restid jämfört med att "landa" i Nynäshamn.
Tycker bara det är på gränsen för "lång restid" att resa 45 minuter extra in till city.
 
Folk må prata om monopol och svågerpolitik med region gotland som jag själv JÄMT klagar på här, i detta fallet, ja, då tycker jag det faktiskt är bra.
Hurra, jag gillar dealen!
 
Nu ska jag hoppa i duschen, sy en stund innan jag drar iväg till Chifen!
Ha en bra dag och vi ses senare ikväll!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0