Pollenallergi?

God morgon!
 
Solen skiner, jag mår bättre men jag har en misstanke:
Har jag drabbats av pollenallergi?
 
Att jag ens misstänker detta faktum var att jag satt och såg Tv4-nyheter igår och samma symtom som jag kände första dagen av "min sjukdom":
Enorm trötthet så man däckar, influensa symtom, grusig i ögonen alt. rinnande ögon (men mina är/känns grusiga, svullna och svårblinkade typisch), sträv i halsen, rinnig näsa...
Var ju precis det jag hade i förrgår, igår var det enbart ögonen, rinnig näsa och halsen.
OCH...
Det blev värre framåt eftermiddagen när jag varit ute dom där 2½ timmarna.

Det jag inte haft är rinnande ögon och nysningar.
 
Alltså för att jag skulle bli sjuk eller ens förkyld är nästintill omöjligt eftersom jag äter min starka hudmedicin just nu, och har gjort ett tag ju.
Och det är stark penicillin, jag blir aldrig sjuk eller förkyld när jag äter dom, bara när jag slutat för då blir jag extremt mottaglig för baciller som ni som läser mig redan vet.
 
Till saken hör dessutom att ögonen och halsen har känts värre beroende på om dörrar och fönster varit stängda eller öppna under kvällen igår.
Jag gjorde nämligen lite tester och hade jag stängt blev det bättre och öppnade jag då kändes framförallt ögonen värre.
 
När jag vaknade nu imorse så kändes ingenting i ögonen eller halsen, nu har jag haft öppet ett tag och då känns det så där grusigt, svullet och svårblinkat.
Täppt i näsan.
 
Vad i hela friden?
Alltså man kan väl inte bara bli allergisk vid 43?
Visserligen säger dom att pollen-grejen är extra svår iår, men det är väl bara för dom som alltid varit pollenallergiska?
 
Antingen läser jag in någonting i detta bara för att jag råkade se det där inslaget igår på tv, men det stämmer för bra för att jag ska kunna ignorera det.
Det var bara SÅ KONSTIGT att jag skulle bli så där "sjuk" helt plötsligt så jag knappt orkade stå på benen och sov bort en hel dag och natt och kändes som "influensan" höll på att invadera hela min kropp, o
ch sen är själva DEN delen bara borta nästa dag.
Jag trodde jag skulle vara dödsjuk som igår, och det var jag sannerligen inte.
 
Alltså det är nästan så jag vill ringa sjukvårdsupplysningen och fråga...
 
Ja, detta är mycket märkligt i alla fall.
Nu ska jag sy lite, sen ut i solen med hunden och sen sy igen!
Ringa A-kassan och kolla VART MINA PENGAR ÄR, jag har nämligen inte fått någon utbetalning ännu.
Jag ringer nu, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0