Restbits-fleece jackan...

Promenaden...
 
 
... bjöd otippat på pärlhyacinter i en skogsdunge bland gamla torra löv och lingonris.
Jag trodde faktiskt att man var tvungen att plantera pärlhyacinter och inte att dom växte vilt...?
Men jag kan ju ha fel.
 
 
 
När jag kom hem satte jag mig på golvet på balkongen ut mot vägen, i solen och drack kaffe.
Amen va fan, nej här skulle det skuras golv, nu skulle balkongmöblerna ut!
Sambon som satt sig brevid pep in i vardagsrummet och skulle se på tv så fort jag nämde "Balkong-skurning".
Skitsamma, jag gör det väl själv då för fan!
 
Jag klarade att bära typ fyra hinkar vatten sen kände jag att nacken inte alls ville vara med i matchen, det blev TVÅNGBEORDNING bort från tv´n för sambons del och ut i köket för att bära vatten.
Han bar och jag skurade försiktigt, sen...
 
 
... vart balkongen redo att användas.
 
Morsan hjälpte till att bära upp bordet och en stol och jag tog två stolar och sen tvättade jag av dom också!
Kunde konstatera att nya möbler skulle behövas, dom vi har är lite prickiga... typ.
Fastän det är plast.
Jaja, det syns inte med en duk på bordet eller piffiga kuddar på stolarna, nu är det uppe och ute i alla fall och man kan sitta på ballen och inta fika!
 
Vidare en snabb dusch och kvickt ner på stan innan den blev invaderad av turister, hemvändare OCH påskkärringar.
Jag behövde/behöver strumpbyxor till påskaftonskvällen när vi ska gå på Bageriet och äta påskbuffé.
Snabbt drog jag till Kapp Ahl och sen kvickt hem igen.
Det tog typ 20 minuter MAX.
 
Dags för nästa punkt på dagen:
Sömnad och virkning!
Jag har sytt klart...
 
 
 
 
 
 
... restbits-fleecen!
 
Alltså den blev ju inte det finaste jag gjort, men lite kul ändå.
Tyckte framsidan blev "sådär" för jag har ju bara improviserat och skurit lite på en "ho" och det blev väl inte lika coolt som om...
Jag pusslat ihop en efter ett mönster.
Nåväl, det kanske finns NÅGON som vill ha den (?).
 
När jag sen då var klar med den lilla kreationen drog jag till Coop för hämtning av tyger...
 
 
... och fick ett LASS med mig hem.
Nu har jag pyssel i påsk = Påskpyssel á la Maddestyle!
 
Men först ska jag virka klart sjalen jag håller på med innan jag gör något annat i syväg.
Det får bli mycket SOLTID med virkning i helgen.
Min favoritsysselsättning som alla redan vet, nytta med nöje.
 
Även ikväll har jag virkat lite och ser på tv.
Kreativ dag.
Underbar och jävligt lång dag.
Dags för sängen, sov gott alla kreativa själar...
Och ni andra också förstås.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0