Tonårsparlören...

God morgon!
 
I brevlådan imorse låg inte bara tidningen utan även...
 
 
... denna lilla bok från Systembolaget.
 
Jag behöver ingen bok.
Jag har hela vår ungdomstid VÄLDIGT FÄRSKT i minnet (jag tror ju fortfarande att jag är 16 TYP) så här luras ingen.
I alla fall inte ännu.
 
Min son säger dock att han aldrig vill röra alkohol och cigg...
Käre gud, låt det förbli så.
Käre gud...
Du lyssnar väl nu?
Käre gud, jag hoppas min som är förnuftigare än alla andra ungdomar i hela vida världen inklusive mig och mina polers på den gamla goda tiden.
 
Jaja, vi var rätt gamla om man jämför med vad våra klasskamrater och skolakamrater var innan vi i vårat gäng tog vår riktigt första fylla.
För oss var det viktigare att komma in på ställen (vuxenställen) och dansa och flörta med killar, så vi var ganska försiktiga dom första åren.
Men...
Tiderna är annorlunda nu.
 
Jag ska läsa igenom boken och se om jag lär mig något nytt, man vet ju aldrig.
Annars har jag ju våra samlade erfarenheter som sagt färskt i minnet, kanske kan bli en bok det också!
 
Så till gårdagskvällen...
 
Jag står på toa och borstar tänderna när sambon börjar hojta/skrika i trappen om att jag skulle " SKYNDA DIG HIT MED MASSOR AV TOAPAPPER, SKYNDA DIG", (ja, va fan sluta gapa), "SKYNDA DIG!!!"
WTF?
Jag trodde det var något med hunden och tänkte:
Om hon skitit ner sig, då hoppas jag vid gud att han inte dragit in hunden!
 
Det var inte hunden.
Det var...
 
 
... EN SÅ´N HÄR!!!!!!
 
En megastor källarspindel, vi har inte tagit bilden men det var en exakt lika stor äckelbeck som satt i trappen PÅ VÄG UPP TILL OSS!!!!!
Dörrar har varit öppna under dagen, både ytterdörr och balkongdörran, nu åkte dom igen fortare än kvickt.
Den där härliga bilden på öppen balkongdörr igår blev "Skräckdörr".
 
Sambon tog spindeln och krossade den med fingrarna, uääh, och jag kräktes nästan.
Uääh, uääh, uääääääh!
Han spolade ner spindel och papper i toan, jag som skulle gå och kissa efter var tvungen att spola minst fem gånger innan jag kunde sätta mig (förlåt Moder Jord att jag slösade på dina vattenresurser, men jag var tvungen).
Tvångstankar om att superspindeln skulle ha överlevt och simma upp och bita mig i rumpan dök upp.
Jag kissade supersnabbt.
 
Jag kan inte ens se på bilden ovan utan att vilja kräkas upp frukosten, det är så jävla äckligt.
RYS!
Nåväl, spindeln dog, sambon var modig, rys, rys, rys.
 
Idag blir det först lite ärenden och sen virkning.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0