Urk på burk..

God morgon!
Idag försov vi oss, inte bra, i alla fall inte för sonen.
 
Jag hade ställt alarmet fel och det ringde inte förrens 07.17 av någon jäkla anledning.
Flög upp för det var dödstyst = ingen son uppe.
Nej, han var inte uppe.
Nu kom han ju inte försent till skolan (hoppas jag åtminstone) men det där med att flyga upp ur sängen, kasta i sig frukost och "tant-blaska" i badrummet är ju ingen höjdare att börja morgonen med precis.
 
Och frullen blev mjölkspill i köket för både sonen och mig.
Först drällde sonen mjölk över hela köksbänken, ner över kökslådor, morgonrock och sig själv.
Mamma to the rescue och fixade allt för att sonen skulle hinna.
Sen var det min tur och jag skulle hälla mjölk i flingorna, då spiller jag över hela köksbänken.
Gah...
Ingen bra start på dagen, bara hoppas att den tar sig.
 
Och det tror jag att den gör.
 
Magen mådde inte så bra efter middagen igår.
Inte alls.
För mycket fett i både våfflor och topping = riktigt kass mage.
Jag skulle valt annan topping än färdigköpt ishavsröra från ICA, uhäää, den var UNKEN á la urk på burk.
Nästa gång gör jag min egen med fräschare ingredienser.
Efterdyningarna från gårdagens middag hänger kvar, jag hoppas vi kan gå av oss den nu.
 
Och nu ska vi ut och röra på oss jag och Milou.
Vi ses senare, ha en bra dag alla glada.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0