Det kommer nog explodera...

Tjena mors!
 
Idag tänker jag inte ens räkna upp allt jag gjort, det har varit väldigt mycket.
Lustigt är att jag är FORTFARANDE lite risig och jag har fortfarande ont i halsen men skillnaden är att idag började näsan rinna och...
Jag sket i att vara lite risig.
Eller jag sket i att jag var lite risig rättare sagt.
Det var för mycket att göra idag för att låta bli.
 
På Friskis idag var det kallt.
Mhm, aldrig är man nöjd.
Nej, idag hade jag behövt ha en sticketröja med mig, antingen är det bastuvärme med andnöds-effekt eller så blir det "polarvärme" direkt, på Friskis finns inget mellanläge MEN...
Jag gillar det svalare klimatet framför det bastuvarma.
Det är ju bra för dom som tränar i alla fall.
 
Min älskade cykel håller på att ge upp.
Eller mitt framhjul håller på att ge upp, helt.
Nytt hjul och nytt däck: 
Ca 519 - 570 kr.
 
Ekrar och ytterdäck håller på att packa ihop fullständigt.
Jag frågade killen på Cykel- & Mc-hallen hur länge han trodde att det skulle hålla innan det gav upp helt.
- Omöjligt att säga, sa han, men jag gissar att det snart kommer explodera.

O-K-I...      sa jag och tänkte:
Jag måste vaccinera hunden den här månaden, gå till tandläkaren nästa, det får bli mycket promenader och så får det explodera näst-nästa månad ISÅFALL!
Fan.
 
Lite senare på eftermiddagen kom Lilla Sunshine med mor på trevligt fikabesök.
Milou som haft väldigt trassliga öron, fick hårvård av Lilla Sunshine som borstade och borstade så varje knut och tova försvann.
Och matte blev väldigt glad att hon slapp gör det jobbet själv, barnarbete i sin bästaste form.
 
Efter middagen satte jag igång med att fortsätta på test-klänningen i gamla lakan...
 
 
... jag gjorde om kjolen och sydde en ny, här har jag bara satt den utanpå livet.

Jag har minskat på omfånget i kjolen lite, för jag tyckte den första blev lite väl bred runt höfterna i den första versionen.
Nu tycker jag den blev bättre, och om det är dåligt väder imorgon syr jag baksidan av klänningen (livet), syr ihop överdel & underdel och sen en imaginär dragkedja och på det...
Ser jag
 fram emot att klocka mig själv när jag syr klänningen på riktigt!

Ja, det är ju sån't jag tycker om att roa mig med också, att se hur lång tid det tar för mig att göra klart ett projekt.
Effektivitests-testa mig själv liksom, snabb-snabbare-snabbast!
 
Nu måste jag betala en räkning, vi ses imorgon igen, sov gott alla trötta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0