Han är som en djup och bottelös brunn...

 
Så var den här dagen över.
Vad jag har gjort?
Ja, inte är det mycket för en gångs skull.
 
Jo, jag har sytt ett barnplagg, sen blev det 2½ timme i solen på balkongen och tittade i "Stoff & Stil" katalogen som även den kom idag.
Men efter ett tag tänkte jag bara:
Gud så trist!
 
Jag blev inte alls lika upphetsad som imorse för jag insåg att det är bara svart-svart-och åter SVART.
Hur kul är det?
Inte speciellt.
 
Sen lyssnade jag ut...
 
 

"Ytspänning" av Aino Trosell.
Och ja, det handlar om ett dykarteam och saker som händer vid ett sk rutinuppdrag för några dykare på en oljerigg.
Oväntade saker händer, mansroller Vs kvinnoroller avhandlas och rysskräcken avhandlas.

Vad jag tyckte?
Hm...
Alltså det jag kan säga med 100% säkerhet är att Jacob Eklund som uppläsare...
 
 
.... är värd:
 -MYCKET STARKA stjärnor!

Vilken röst, vilken röst, vilken röst.
Av manliga röster har jag bara haft EN stor favorit och det är Rikard Wolff, manligare och vackrare röst finns inte på världskartan om ni frågar mig.

En annan röst som också var så där fin var Sven Wollter, men har har trillat bort från listan för han låter bara skrovlig och hes numera.

Men nu har alltså en ny favorit dykt upp, en annan Göteborgare, Jacob Eklund!
Lugn, djup som en bottenlös brunn och alldeles, alldeles underbar.
Om jag fick välja skulle han läsa alla ljudböcker i hela världen.

Hur var det med själva boken då?
Hm... hm... hm...
Alltså det var inte det bästa jag läst/lyssnat på, men språket vat bra, den var välskriven, lite spännande så ja...
- tummar upp.
Jo, det var den nog värd.
 
Har även innan denna, lyssnat på en bok som hette "Betraktaren" av Belinda Bauer.
 
 
Eftersom Mons Kallentoft var bland det sämsta jag läst, så får den som kom efter, som verkligen INTE var någon höjdare...
&½ - tumme, bara för att den förrförra var såååååå dålig.
 
Den var lite som läkarstudentens "Bron" i bokform.
Slut på bokrutan.
 
Det blev sedan efter solstunden en UNDERBAR...
 
 
... hundpromenad!

Och jag har bränt mig i ansiktet för jag glömde smörja in ansiktet, solen tog visst mer än jag trodde idag 
Slut i rutan, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0