Inte riktigt klar...

Det blev en promenad i solen runt muren...
 

... och hela stan var som en målad filmkuliss, d
et var krispiga färger och så himla vackert!
 
Om jag inte haft sån fart och ville hem och sy, så hade jag fotat lite i Botaniskan, men vi hade tempo så det får bli en annan dag.
När jag och Milou var ute och gick var det faktiskt varmt och skönt, jag gick i linne och svettades.
Lite senare på eftermiddagen började det dock BLÅSA och blev kallt som tusan när solen gick i moln, rena rama höstvarningen.
 
Dock var det varmt i solen på balkongen.
Jag alternerade med att sitta och läsa när det var sol, gick in och sydde när det vart moln.
Det gick inte att bara sy idag pga nacken, men då blev det lite blandad kompott.
 
Jag fortsatte med kimonon...
 
 
 
Och så frågade jag och visade sambon:
- Du...
Ser det okej ut med ett glansig tyg kantat runt om?
 
Sambon (gör en grimas):
- Näe, det ser ut som en KIMONO då...
 
Sömmerskan:
- Eh, men DET ÄR ju en kimono, jag sa ju det till dig förut.

Sambon med noll koll:
- Jaha, jamen DÅ är det snyggt!
 
Sömmerskan:
Okej... visst...
(Herregud)
 
 
 
 
Ja, jag är inte riktigt klar (Obs, det glansiga tyget på ärmen är inte felsytt, bara ostruket ), skall fålla och sy upp den nertill och det får bli imorgon, sen fortsätter jag på/med finklänningen.
 
Fast...
Var jag väl "sådär" förtjust FÖRST när den glansiga kanten kom på.

Det är dock mycket snyggare än vad det ser ut som på dom halvsuddiga bilderna jag fick till, och det är synd att man inte ser dom svagt lilarosa små prickarna ordentligt.
Men när jag slängde på mig ett svart linne, ett par jeans, tyckte jag det blev MYCKET snyggare.
Vart först lite rädd att den skulle se ut som en pyjamasjacka, vilket jag nästan tyckte att den gjorde på dockan.
 
Men som sagt, på mig, med dom "rätta kläderna" till, då blev det snyggt.
Skall nog i alla fall beställa hem lite svart, enfärgad viskos och ha liggande, IFALL det blir fler kimonos.
Och det...
LÄR det nog bli, jag är störtförälskad i modellen!
 
Dags och hänga en tvätt och sen gå och sova.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0