Jag säger bara en sak: Söderöver is da shit!

Jag säger bara en sak gott folk:
Söderöver is da SHIT!
 
Idag, sol-moln i stan med ganska överhängade regnmoln såg det ut som.
På Yr:
Stora solar i Klintehamn och varmt.
Hm.
Skulle vi dra eller skulle vi stanna hemma?
 
Ja, vi drog och HELA VÄGEN UT var det moln alternativt sol/moln på sina ställen.
När vi kommer på raksträckan till Björkis var det jämntjockt med moln, det var ett jävla täcke, bara att vända och dra tillbara mot Tofta.
Men tro det eller ej, när vi kommer ner till stranden är det klarblått med endast små molntussar...
 
 
...som efter 10 minuter bara försvann och det blev HELT klarblått.
 
 
 
... och sen hade vi inte ett enda moln eller molntuss över solen.
Det sa bara POFF, sa var det borta.
 
 
 Ja, så dom där stora solarna timme för timme från klockan 12 och framåt på Yr, DOM STÄMDE!
Man kan inte annat än älska Yr.
Dom andra väderapparna samt på Tv4 nyheterna på morgonen, ja, dom visade regn på Gotland.
Men i Björkis, jag där regnade det inte idag i alla fall.
 
Det var vi och en tant och tre par under hela dagen som låg vid stranden, sen var det några barnfamiljer, kanske 3 som låg vid poolen, that´s it.
Det var tyst och lugnt och alldeles underbart, klart i vattnet och varmt i både luft och vatten.
 
Vi hade med Milou idag och förutsättningarna var ju perfekta för det, mamma och jag la oss på den stora gräsmattan vid den minimala campingen (där ingen campade) och hade Milou i långkoppel och där fick vi ligga helt själva.
Milou kunde ha en hel fotbollsplan för sig själv att nosa runt på och fick inge sand på sig.
 
När jag var inne och handlade fika pratade jag med tjejen som jobbade i restaurangen... helt själv.
Hon var mindre nöjd och sammanfattde sina arbetspass nu när alla turister åkt hem:
"Det är skittrist att jobba här nu, det är ju helt dött."

Ja, det kan man väl förstå att det inte är så kul att jobba om det inte är någe folk eller arbetskamrater kvar MEN...
Personligen uppskattar man det ju.
 
Sen har jag varit på middag hos en av mina bästisar, det var väldigt trevligt och gott.
Kom hem runt 21.30 och är jättetrött, dags att sova.
Imorgon, ja, vi får väl se, det ser ut att bli molnigt, men å andra sidan skulle det ju bli regn idag så...
Vi får väl se.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0