Jävla hund (ursäkta)...

Jävla hund.
Jävla, jävla HUND!
 
Inatt har hon levt rövare HELA NATTEN!
 
Jag somnade runt 01 inatt, smällhett i sovrummet trots öppet överallt.
Jag hade stora problem med att somna kan jag bara säga.
Hunden var kissad och klar för natten runt 23.30 när sambon och jag kom hem från våran datekväll (återkommer till det).
Hunden kunde inte varva ner när vi kom hem och snodde som en tok runt i sängen.
Jag somnar.
Vaknar vid 03 att hunden snor runt-flämtar-karar på mig med tassen-snor runt-karar på mig...
Jag tror att hon behöver gå ut och går ut med henne, hon både kissar och bajsar IGEN.
 
In i sängen och jag somnar förvånande nog direkt.
Vaknar 04.45, samma procedur med Milou, snor runt-flämtar-karar på mig med tassen-snor runt-karar på mig- snor runt-flämtar-osv.
Jag, trött som en bäver, går ut med hunden IGEN och tror att hon är kass i magen eller något.
Men Milou...
Hon ställer sig vid grinden och vill gå ut och gå.
Okej... skulle inte tro det va!!!!

Försöker locka med mig eländet till hund och hon börjar leka med ett äpple.
Latttjar och busar.
Jag blir förbannad och lyfter in henne, men Milou...
Hon ska inte sova.
 
Sen fortsätter hon sina små turer från och till i sängen, jag vaknar och somnar, vaknar och somnar och hettan gör ju sitt till.
Bedrövligt, jag är inte pigg idag.
 
Sitter och ser på morgon-tv...
 
 
... med en fläkt på!
 
Det är såååååååå varmt här idag att jag bara inte pallar att sitta utan en liten bris.
Kosta vad det kostar vill vad gäller elräkningen.
 
Igår...
 
 
... var vi på Björkis med lite släkt och vänner.
Här är jag och Syster-Yster i en selfie som skall föreställa... LITE ANNORLUNDA selfie!
Världsklass om ni frågan mig!
 
Det var varmt, men vid havet blåste det i alla fall så man stod ut och badade 100 miljoner gånger.
 
Väl hemma kom ju jag på att gubben var ledig, vi bestämde oss för att ha en EGEN KVÄLL IHOP bara vi.
Det har vi inte haft på månader.
När jag går upp kommer ju han hem och sover, när jag kommer hem från stranden då har han åkt och jobbat.
Men igår...
 
 
... vi gick ner till Joda och åt middag och fick bord ute mot gatan!
Perfekt, vi åt, tittade på folk och pratade, något vi knappt gjort på en hel sommar.
 
Sen strosade vi längs strandpromenaden och tittade på medeltidsshowen vid havet...
 
 
... eld, poesi, dans och musik.
Vi mötte kusin C med fru i FOLKHAVET och fick plats på deras filt.

 
 
Vidare gick vi till Kapitelhusgården och hejade på Piff & Puff som hade träffat okända människor som upplyste oss om att dom visste ALLT om vår släkt nu.
Med betoningen på ALLT.
Trevligt, sa jag och tänkte: Va fan har dom nu sagt!?
 
Sen sa vi "Hej då" och gick mot torget och köpte glass, och sen gick vi hem.
Väldigt trevlig och mysig kväll måste jag säga, det behövde vi.
Sambon hämtade sonen vid båten en haltimme senare från fotbollsläger.

Idag blir det stranden igen, sen ikväll den stora "Golffesten" på Isola Bella.
Tävlingen går av stapeln just i detta nu, jag skulle INTE vilja vara dom och gå runt och slå bollar i denna hettan, nope, jag håller mig till havet jag.
Vi ses imorgon igen, ha en bra dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0