Torr som fnöske...

Vaknar upp till ÄNNU en underbar sommardag...
Man kan inte annat än förundras.
Kanske inte " bra för bönda´, Rune han går sönda´ " (om man ska tolka om Smaklösas "Rune ifrån Rone" lite), men får oss som älskar sol och bad = UNDERBART!
 
 
Så mycket som jag har badat i havet iår det har jag nog aldrig gjort i hela mitt liv.
Man är ju torr som fnöske efter 4-10 bad om dagen, både hår och hud blir knastrigt och jag kör både balsam i håret efter varje bad, solkräm med solskyddsfaktor och sen naturlig kokosolja (från matbutiken) på sluttampen på eftermiddagen när inte sol tar så mycket...
ALLT för att inte torka upp.
 
Igårkvälls var jag och Klokboken ute och gick en långpromenad tillsammans.
Jag sökte ett jobb till när jag kom hem.
Somnade alltför sent och var trött när klockan ringde.
 
Och medans vi badar och torkar upp i den lilla delen av världen, krigas det för fullt i andra delar av världen.
Ser bilder från Gaza och barn dör.
Det är inte klokt.
Verkligen inte.
 
Idag blir det träff med Chifen nu på morgonkvisten, sen...
Ja, stranden förmodligen.
Lite lampdesign, göra ett mönster.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0