Då var man en skithög...

Juldagsaftons seneftermiddag och kväll spenderas på följande sätt:
 
 
Tecknad film (just nu har jag avverkat tre) och det bästa av allt:
Julkola aka crack cocaine!
 
Gud så gott och gud så soft.
Det är ju ingen hemlighet att jag älskar tecknad film fastän jag är närmare 140 år än vaggan, så att juldagen bjuder på tecknat tycker jag är toppen.
Inte ens Borgias lockar och Borgias som är sååååå himla bra.
 
Nä, så här sitter jag med tända ljus och advetsstakar under en filt och bara myser efter att ha gått långpromenad och sedan fikat.

Och långpromenaden var SUPER...
 
 
... jag kom ut precis i brytpunkten efter snöande och när solen sken, dessutom sken den under hela promenaden så vi hade tur jag och det lilla snömonstret...
 
 
... på fyra tassar.

Det blev lite bus när vi kom tillbaka in i trädgården och jag slängde en snöboll på Milou...
Då var det inte roligt längre.
Nä, då kom leken liksom tydligen av sig.
 
Hon är så tråkig och inte alls som Flisan som åt varenda snöboll man slängde på/åt henne, fångade i luften och tjoff ihop med käkarna, ju fler snöbollar desto bättre, Flisan fick aldrig nog.
Men Milou...
Ja, en liten snöboll i plytet och sen var man en skithög i hennes bok.
 
Dessutom hade jag och sambom precis innan promenaden rakat Milou under tassarna och runt om så hon skulle vara relativt hårfri.
Detta har jag upptäckt att det är en nödvändighet eftersom snö annars fastnar under och hon knappt kan gå pga av alla snöklumpar som bildas.
Inte poppis.
Så nej det var inte många rätt jag gjorde idag inte om Milou får ha något att säga om´ett.

Det var min dag det.
Nu skall jag se vad som väntas efter "Modig" som precis tog slut, äta lite mer kola och jäsa under filten.
Ha en bra kväll alla juldagsfirare.
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0