Inte längre uteliggar-looken...

Hej och hå...
Då var jag här igen då!
 
Det blev en lång och mycket halkig promenad, och längs havet blåste det i vanlig ordning småspik.
Men var bryr sig en hund och hennes matte om det?
Ingenting, vi travade på och var väldigt glada när vi gick längs havet för då var det SNÖFRITT & GRÖNT och ISFRITT.
Alltid något om man jämförde med gatornas isgata, då var småspiks-vind väldigt befriande!


När jag kom hem här blev det hårdvård hardcore på vovven!
Bortklippning av tovor i öronen samt borstning och åter borstning.
Ytterligare trimmning under tassarna så mer hår kom bort ifall det blir mer snö framöver.
Ryckning av fraggelhåret på huvudet så hon har fått tillbaka sin cavalierlook och inte ser ut som en uteliggarhund längre.
Nu ser hon classy ut... piju... det tog en hel timme att få till en proper hund igen.

Syrummet blev det också, bilder kommer imorgon, är för trött nu OCH sist men inte minst:
 
Jag meddela att om ca 1½ timme firar jag och sambon 10-årig FÖRLOVNINGSDAG!
10 år som förlovade och ja, det är väl lite så här det ser ut nuförtiden...
 

Dom där små rosa molnen blev vardag, som sig bör och 10 år känns svindlande långt.
Men vi har överlevet 10 år ihop, må det bli MINST 10 år till, hipphipp hurra för oss idag... eller snart!
Nu gnäller sambon om datorn, jag måste sluta... vardagskärlek var det ja... 
Vi ses imorgon igen, sov gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0