Jävla gubbjävel...

Här började dagen finfint!
 
Uppe med tuppen (runt 06) och efter första avsnittet av julkalendern trampade jag och Milousan iväg ut på promenad, det blev Gustavsvik T&R...
(och notera på bilden på Milou att hon sitter still utan att springa fram till folk som passerar fastän jag har henne lös...)
 
 
 Följande händer på hemvägen:

Vi sneddar över Paviljongsplan, Milou är KOPPLAD, vi möter äldre man med 50+ kg´s Berner Sennen som är OKOPPLAD. 

Jag ropar till hundägaren när 50+ kg´s hunden sätter fart mot oss att ropa in sin koppla sin "lilla" hund.
Den äldre mannnen med skiter i min uppmaning och när hunden är framme dyker han direkt på Milou´s bak och jag ropar: 
"Är det en hanhund?"
"Ja", svarar den äldre mannen. 

Jag: (väldigt irriterad vid detta laget)  Min hund löper, var så vänlig och koppla din hund!

Döm om min förvåning när mannen då börjar SKÄLLA UT MIG för att jag "RÄNNER RUNT PÅ STAN med en jävla löptik, då skall jag minsann hålla mig borta från stan."

Jag: WTF, skojar du?
Hörrududu, du skall enligt lag ha din hund kopplad du inte har sådan pli på din hund så den går fot brevid dig, och du har uppenbarligen INTE en sådan pli så den skall gå i koppel.
Det är olagligt, det vet du va?

Äldre man går då från "Äldre man" till GUBBJÄVEL...

GJ: Du... du skall veta att ränner du runt med en löptik FÖRSTÖR du HELA DAGEN för alla oss andra med hanhundar när dom springer fram och nosar på din hund, det kommer sitta i en hel dag och han kommer vara helt tokig.

Jag: "Är du sann eller????
Det är ditt ansvar att hålla din hund kopplad så det inte springer fram till min hund och nosar henne i baken och du får HELA DIN DAG FÖRSTÖRD, jag går vart fan jag vill med min KOPPLADE hund!"

Och så fortsatte det en stund tills jag märkte att samtal med denna man leder ingenstans, han har sin uppfattning klar över att jag skall hålla mig borta från stan om jag har en löptik, vi har inget där att göra och han och hans jävla hanhund är OFFER för en kopplad minihund, så jag avslutar det hela väldigt vuxet och moget:

"Du är ju för fan inte riktigt klok, JÄVLA GUBBJÄVEL!!!"

Vände på klacken och gick därifrån... och det där med "Jävla gubbjävel" kändes VÄLDIGT BRA avslut, vääääldigt bra!
Väldigt, väldigt, väldigt bra.
Och jag sa det med eftertryck också, HÖGT.
 
En av mina vänner på FB tyckte...
 Jag känner att din upplevelse blev som en metafor för hela gubbsamhällesproblematiken. Milou skulle ha gått så lättklädd! När man vet hur lösspringande hanhundar är!
 
Jag svarade...
 JA FAKTISKT XX, "skyll dig själv om du blir våldtagen när du går hem från krogen för du hade ju en kortkort kjol och var full"...
Feminist javisst gäller även för en löptik och hennes matte som borde vetat bättre än ränna runt på stan hur som helst! MORR!
 
Man kan ju tappa humöret för mindre, måtte jag inte träffa den där gubben igen med sin hanhund okopplad igen för då...
Nu skall jag börja min ANDRA del av dagen, vi ses senare!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0