Rimstuga...

Uppe med tuppen och snart skall jag sätta igång och sy, tänkte sätta igång vid 09.30, jag är ändå klar med allt inför sambons och sonens städ (jepp, dom skall hjälpas åt idag) och jag skall sy och sedan gå ut det soliga ( ÄNTLIGEN) vädret och gå med hunden.
 
Så blev jag så himla godissugen här igår, vad göra?
Jo, jag gjorde en pytteliten sats av julkola som jag sedan fick snilleblixten att toppa med saltlakritsströssel.
Om det blev gott...?
Jo´rå, det blev faktiskt JÄTTEGOTT, så nu tänkte jag göra både vanlig kola och saltlakritsströssel-kola.

Det var ju också himla synd att jag gjorde den här kolan när resten av familjen INTE var hemma.
Ja, titta så ledsen jag ser ut på bilden där jag sitter alldeles själv och skall börja moffla i mig kola....
 
 
... ja, jag var bokstavligen HELT KNÄCKT.

Sitta här och behöva äta julkola alldeles, alldeles själv, ja GUD SÅ TRIST.
Verkligen.
Jättetrist.
 
På FB blev det en liten rimtävling mellan Klokboken & "V" som började med rimmen...
 
Knäckt, av all knäck! Det var inte säckt!
 
...och...
 
Madde "hadde" lite knäck.
Men nu är den väck.
Oh heck!

 
När jag då påpekade att det var ju nu inte knäck jag gjort utan kola samt hur tänkte Klokoken med "säckt" som rim-ord...?
Det fick hon ju hålla med om, det lät ju inte alls bra, då blev det...

 
 Jag vråla! Du vråla! Alla vråla -julkola!
 
... och "V" kontrade med...
 
I kväll hörs inte bara vinterns stormar.
Ikväll hör vi någon som högljutt gormar.
Vem kan det vara och vad kan det betyda?
Det är förmodligen bara att lyda.

Madde jag vill ha din jul kola!
Ja det är vad som från hejnum höres vråla.
Så nu ser jag fram emot snar leverans.
Annars ska jag trolla så att du får en svans.

 
"V" vann och Klokboken kom tvåa i denna av DOM spontant påkomna rimstuga på min lilla FB-tråd.
Sen krävde dom priser också, jag lovade leverans av julkolor och gled sedan undan lite snyggt... typ. 
 
Dags att sätta igång här, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0