Det blir säkert finfint...

Har hamnat i soffan med gulletussen efter ytterligare en arbetsdag hemma och ser en dokumentär om en kvinnlig präst...
 
 
... och pustar verkligen ut.
Har skurit ut och sytt på denna...
 
 
... och även sytt på en blus och så fick jag fikabesök av en arbetskompis en liten stund, varit på utvecklingssamtal med sonen och lagat middag.
 
Samtalet till a-kassan gick käpprätt åt helvete kan jag även meddela.
Ja, det här med att bli arbetslös bakbinder ens båda händer så till den milda grad att man kan inte göra annat ÄN BLI ARBETSLÖS och inte göra ETT SKIT och förbli fattig tills man har ett jobb igen.
Och dom växer ju på träd här som bekant... 
Eller hur.
 
Sjukt, detta är ett sjukt system som innebär återvändsgräder på ALLA MINA nuvarande idéer och förfrågningar.
Ja, det känns så jävla surt just idag.
Dock var det bra att min arbetskompis kom på oplanerad fika för jag fick lite inputs och tips MEN...
Det är för mycket återvändsgränder för att jag ska tycka att det är okej just nu.
Jag ska helst inte göra ett skit verkar det som, bara leva på 80 % av en 80%-ig tjänst...
UTAN OB.
Blir säkert finfint.
Säkert.
 
Nä, nu har jag förverkat mina 10 minuter här på bloggen, jag ska krypa till kojs och ladda inför jobbet med sömn imorgon.
Vi ses då igen, nattinatti!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0