Gode värld...

Sitter i soffan och knaprar på en godisbit...
HELT SLUT!!!!!
Ja, fasen vad jag har hållit på här och som sista ansträngning blev det matlagning om man inte räknar tvätten jag ska hänga också...?
Jo, vi får väl räkna in den med.
 
Sonen har varit hemma och vänt två gånger idag och nu senast var han bara hemma och åt och sen drog han tillbaka till Krullis igen.
Men innan vi satte oss till bords och åt middag så bad jag honom att kissa hunden precis när han kom hem.
Han kom upp och hämtade hunden, gick ut och kissade henne och kommer på precis när han kommer upp med henne att:
Han har GLÖMT att ta bort LÖPSKYDDET på hundfan!
 
Nej men gode värld...
KLANTSKA... neeeeej... gah!
 
Och grejen är att vi hade två löpskydd just för att BÅDE SON och SAMBO har gjort samma tabbe förut och jag gick då och köpte ett till att ha i reserv ifall dom glömmer att ta av skyddet.
Men tror ni jag hittar den nu?
Nej, naturligtvis inte, naturligtvis är den borta, putsväck, gone.
Hittar den inte i vindstrappen där båda BRUKAR HÄNGA och inte heller i källaren.
 
Jag har fått tagit en gammal trosa och så har jag klippt sönder den och gjort en "anordning" som jag hoppas håller tills imorgon när det löpskyddet har torkat igen.
Den ligger i blöt nu och så ska jag snart gå och tvätta ur den och hänga på tork över natten.
Och på väg till jobbet imorgon, efter p-mötet, ska jag svänga in på Zoo och köpa ett löpskydd till så jag har i reserv nu när reserven är borta...
Och jag kan ge mig fan på att då dyker reservskyddet upp igen!
 
 
Nu ska jag gå ner och hämta tvätten, hänga och sen krypa ner i sängen och se lite på tv där och förmodligen "Bitstrippa" lite 
Det kommer nog någon liten rolighet innan jag ska sova, sen väntar jobbet imorgon igen.
Sista dygnspasset ever hos Chifen, sen två dagpass och på lördag så måste jag be någon att komma och hämta mig så jag får hem säng- & sovkläder, hundfilt, hygienprodukter, ja skåpet ska tömmas.
Så är det med det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0