Jag älskar att limma så att mötande sömmar kommer kant i kant...

SÄMSTA jävla deltävlingen NÅGONSIN i Mello, jag tyckte inte en enda låt var bra.
Inte en enda.
Så jävla kass låtar så det var inte klokt, möjligtvis kan jag sträcka mig till att den första låten faktiskt var bäst om jag är tvungen att välja, men nä FY va dåliga låtar.
 
Idag har jag sytt och vill bara meddela att sömmerskans bästa vän är bland annat...
 
 
... det där tyglimmet jag redan hyllat i något inlägg redan, fast då var det väl min tyglimpenna.
Men det vanliga tyglimmet är lika uppskattat.
 
Och idag när jag skulle få ärmen exakt kant i kant utan att den rubbar sig när jag syr för det KAN den nämligen göra trots nålning och speciellt när man syr i fyra lager fleecetyg, då limmar jag alltid för att få perfekt kant...
 
 
... och även vid varje mötande söm så dom också blir perfekta när dom möts, så limmar jag alltid dom också så rör inte dom sig heller under sömnad...
 
 
... och så limmar jag även smala band, toppen som ska sys på smala band och ja....
 
 
... säg vad fan jag mer INTE limmar för att få allt to stay in place så det blir PERFEKT!?

Jag bara älskar lim, tänk så mycket sprättid man slipper bara för att man limmar lite här och där först.
Och tänk om min mormor hade vetat smart det är att limma och hur fort allt går när man limmar...
Mycket kan jag tacka mormor för vad gäller sömnad, men inte limmandet i alla fall.
 
Ja, fleecekoftan är nästan-nästan klar, det är bara ett knapphål och en knapp som ska dit men det får jag ta på måndag.
Jag har börjar på ytterligare ett projekt men det är än så länge hemligt.
Jag har haft trevligt fikabesök under eftermiddagen och suttit själv ikväll för sambon jobbar.
Nu måste jag gå och sova, imorgon väntar jobbet igen.

Måste bara avsluta med något kul från fejan också...
 
 
.... OCH VI VANN JU GUUUUUULD!!!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0