Nästan klar med julklappsklänningen...


Dagens låt:
"HAPPY" med Pharrell Williams för man kan ju inte bli annat än GLAD av den låten, FAN
 så bra den är!!!
Man kan inte sluta dansa när man hör den...
 

Dagens lunch: Överblivna jordnötsringar från i lördags och kaffe.
Dagens födelsedagsbarn: SAMBON!
Hipp hipp hurra.

Kvällens middag som födelsedagsbarnet önskat: Kalopps.
Kvällens överraskning nr. 1: Mormors pressgurka, för det är bland det bästa gubben vet... förutom MIG då förstås.

Kvällens överraskning nr. 2: Björnbärspaj.

Och slutligen vill jag bara säga en sak till:
Gult är INTE FULT, bara så ni vet!
 
Hur har då min dag sett ut?
Jo, först gick jag och Milou till Visby Beach Club, via/runt muren, och tillbaka så det blev en halvlång promenad.
Jag var så ivrig att komma hem.
 
Satte igång med klänningen till Lilla Sunshine i tyget som hennes mamma valt...
 
 
... det ser lite kycklinggult ut på bilden, men är citrongult och jättesött.
Dom vita blommorna är små, ja det kommer nog bli jättefint i sommar när hon blivit lite brun.
Så sydde jag...
 
 
... nästan klart hela klänningen samtidigt som jag lagade mat, förutom att jag inte hann med kanten längst ner som ska pressas och fållas, SEN är den klar!
 
Och vid 18.30-tiden var maten klar, då hade kaloppsen kokat långkok och morsan kom upp.
Vi åt, sambon fick presenter och så fika på det.
Jag är så mätt så jag nästan spricker, och jag är inte ensam om det kan jag meddela.
 
Bra dag, taggad har jag varit och KUL har det varit.
Humöret är tillbaka efter den bedrövliga helgen, eller i alla fall fredagen.
Nu ska jag krypa till kojs och se underbare Leif GW.
Och imorgon 
ska jag sy klart klänningen, börja på en fleecekofta till vuxen, gå på ett möte...
Mer om det imorgon!
Sov gott alla glada.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0