Om inte "om" fanns...

Hemma från jobbet och ska snart iväg igen.
Ska gå och köpa present till en vän som fyller år idag och sen ska jag... vara kreativ... på något sätt.
 
Gick förbi pappas grav idag, han fyller nämligen år.
Det är då man kanske bara dippar ner en smula och får den där känslan igen:
"Om du ändå inte..."
Ja, det känns extra sorgligt faktiskt ju längre tiden går, det där med att det KUNDE han varit så bra om inte...
Hm.
Ja, om inte "OM" fanns, då hade säkert livet varit mycket lättare för allt och alla.
Idag fyller han år i alla fall men firar den på kyrkogården och jag var där och sa "Grattis".
 
Kommer sen hem och känner mig på dåligt humör.
Fräser mot sambon och känner mig allmänt irriterad.
Nä, nu ska jag sätta fart mot stan, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag hittade nr 8 på 10 röda sekunder och knappt det, men jag avstod från att klicka. ;)

Jag förstår mer än väl dina känslor den här dagen. Ju äldre man blir, desto flera har man som ligger på kyrkogården och visst blir man lätt deppig när man tänker på dem alla.

Din pappa sitter nog där i sin himmel och gläds åt ditt besök!

Varm kram, Ingrid

Svar: Ja, man får väl hoppas det, och att han har det bättre där än han hade det här! :DKram & tack Ingrid!
Madde

2014-02-05 @ 12:59:56
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0