På min tid kunde man få en extra pannkaka...

Ny dag nya tag...
 
 
Ute är det grått, lortigt och trist, inne är det färgglatt och vårigt tack vare lite tulpaner som man fått gratis från Ica.
Tack Ica för det!
 
Kroppen känns så där "ond" igen, sträv i halsen IGEN.
Det har legat nere några dagar men imorse när jag kom upp var det tillbaka.
Very welcome, NOT!
 
Om en liten stund kör jag igång med syjobbandet samt att jag måste ringa ett samtal som är viktigt för framtida "saker jag VILL göra".
Det är bara att hålla tummarna för att det funkar, annars blir jag skitbesviken.
Det finns två saker som kan falla på hur det ser ut med a-kassan.
Ständigt denna a-kassa som verkar sätta käppar i hjulet för framtida verksamhet på många plan.
Håll tummarna att det går vägen, HÅRT!
 
Så är jag lite avis på sonen...

Dom har nämligen fått en varsinn IPad Mini från skolan alla elever.
Tänk om man gått i skolan nu...
Va, vilken lyx!?
På min tid var man glad att man kunde få en EXTRA PANNKAKA av mattanten om man var snäll när det stod pannkaka på menyn, något annat fick man minsann inte.
Inte vad jag kan komma på i alla fall.
 
Dessa IPads ska då eleverna ha i skolarbetet.
Jahaja, det vill säga kolla Facebook, Instagram, kolla videos på Youtube och gud vet vad mer, sa det MYCKET AVUNDSJUKA modern.
Jag vill också ha en IPad mini.
Inte möjligt då tyvärr.
 
Nä, nu ska jag sätta fart här, vi ses lite senare igen och så får ni se vad jag har sytt idag.
Tjing!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0