Räddad klänning...

 
Så har jag räddat tantklänningen...
 
 
 
Jag höll nämligen på att få SPADER på modellen jag först bestämt mig för.
Den blev bara tantigare och tantigare och när jag stod där och såg på eländet tänke jag:
Nope, jag SLÄNGER hellre tyget om jag inte kan fixa det.
 
In i syrummet och började gräva bland mina mönster, tillslut hittade jag ett Stoff & Stil-mönster i en lätt figursydd pch superenkel modell.
Det var liksom inte så mycket jag kunde välja på i mönsterväg OM jag skulle kunna försöka få ut något alls av tyget.
 
Men det räckte i alla fall till att skära ut en "ny" klänning tack o lov, och bara när jag nålade upp den och satte på ett skärp så:
WE GOT A WINNER!!!!
Ja, det blev ju jättebra.
Funkar som strandklänning, funkar som gå-på-stan-&-äta-lunch-klänning samt gå-ut-på-middag-klänning!

Så ja, det var ju bara att köra igång och sy, och det gjorde jag.
Inte riktigt klar, men det fixar jag på tisdag.
 
Promenaden idag...
 
 
Var lika solig och underbar som igår och precis efter att jag knäppt den här bliden mötte jag min morbror och bonusmoster så vi slog följe mot stan och sen vände dom hemåt när vi kom till turiststationen.
 
I rabatten blommar...
 
 
... snödroppar och på väg upp är...
 
 
... påskliljor och...
 
 
... tulpaner.
Herregud, det börjar bli VÅR gott folk!!!!!
 
I hockeyn gick det sämre, vi fick "bara" silver.
Jag såg inte på matchen för jag var ju i syrummet men hörde desto mer från vardagsrummet.
Det var mest svordomar och "Neeeeeeeej..." som yppades.
Sambon har rest till Stockholm för en veckas jobb och sonen och jag har ätit fiskgryta och slappar nu framför tv´n.
Jag återkommer lite senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0