Sms-battle...

God morgon!
Hemma, frukost, soffan, trött.
Två dagar kvar innan jag har två dagars ledighet, sen jobb igen...

Vi har så fått en ny HERTIGINNA AV GOTLAND...
 
 
... och som den smygrojalist jag är så tycker jag hon ser JÄTTESÖT ut på första bilden.
Och med två snygga föräldrar så lär hon nog bli snygg som vuxen också.
Coolt att vi fått en hertiginna av Gotland också, kanske hon fick blev det eftersom Madde haft "kärleksfulla kopplingar" till gotland i sin ungdom...?

Nåväl, nu fick vi allt lite SÖT publicitet vi gotlänningar tack vare Leonore.
Kanske mer rika amerikaner dyker upp nu på ön när vi har två prinsessor i New York sm kan sprida lite "Gotlands-goodwill", who knows.
 
Så till igårkvälls...
Vad jag låg och skrattade SENT-sent på kvällen åt Klokboken!
Alltså först började jag larva mig lite om böcker, hon hade nämligen gett mig en bok-present via facebook.
Sen utmynnar detta i att vi ligger och har en SMILEYS-battle via sms med varandra klockan 23-typisch.
 
Ja, vi skickade små meddelanden med...
 ... typ lite sånt här.
Och sen blev det roligare och roligare.
Tillslut låg jag och skrattade högt för mig själv och vi kunde inte sluta, vi bara battlade och battlade.
Mitt i allt detta börjad sambon skicka meddelanden han också så jag sidobattlade med honom också, men det var inte lika kul som med Klokboken.
 
Ja, det är vad två vuxna kvinnor på 43 år vardera ägnar sig åt mitt i natten.
Den ena personlig assistent och sen andra socionom, MOGET så det förslår skulle jag vilja påstå.
Å andra sidan så är det väl skönt att två kvinnor i den åldern har barnasinnet kvar, hujedamej om man inte haft det.
 
Så till det där med våren som blommar ut för fullt här...
Visst är det härligt?
Alltså när jag såg krokusarna igår blev jag så glad, så underbart tänkte jag.
Och när jag och Chifen var ute och gick så såg jag ännu mer blommor som kommer i folks rabatter.
Idag hade jag tänkt att sy men...
Jag börjar med att dammsuga sen ska faktiskt jag och Milou ut och gå en jäääääävligt lång långpromenad istället.
Jag vill vara ute nu när vädret är så underbart.
 
Halsduken är NÄSTAN klar så jag ska göra det sista senare och sen lägger jag upp bilder.
Vi ses lite senare, ha en bra dag alla vårlovers!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0