Vi har väl typ mognat...

Hemma och hänger i soffan med Milou och ser på morgon-tv i vanlig ordning efter jobbet.
Jag ska snart, efter mina små minuter här dra iväg och köpa lite band och sen hem och sy så jag blir klar med fleecejackan idag.
 
Glada nyheter igår efter ett OTAL SAMTAL både hit och dit, så blev det i alla fall klart att jag inte lämnar mitt jobb helt.
Jag blir kvar i liten skala som kontaktperson.
Eftersom det är ett sk "arvode" som man får där så berör det inte a-kassan i just detta fallet.
Så ja, det känns väldigt kul, 9½ år ihop behöver inte sluta helt abrupt, vi följs åt en liten bit till på livets väg ett tag till.
Om än i mindre skala!
 
Så till nästa roliga sak...
För några veckor sedan hamnade ett klassfoto på Facebook från när högstadieklass 8F poserade.
Min gamla klass.
Några av oss har redan hittat varandra på fejan och snart hade man addat några klasskompisar till.
 
Från och till blommar konversation upp om oss, roliga händelser som vi gjort eller utsatt våra lärare för och nu har det blommat upp en diskussion om att borde vi inte ha en återträff...?
En av killarna gav förslag på "brasa vid Brissund och grilla" och så var vi andra på sent-sent på nattakvisten.

"Hon som jobbar i Hollywood" skrev att hon är hemma i mitten av juni....
Jomen va fan, detta MÅSTE vi väl ändå ro i hamn?
Ja, och dom som då inte har FB går att nå på andra vägar kanske, och jag tänkte:
Hm, vi får nog bilda en grupp, kanske heta "Återträff Brissund 2014" och bjuda in oss som redan finns på fejan så alla kan delta och sen försöka nå dom andra då också som sagt.
 
Kändes jättekul, vi var väl en ganska omaka klass DÅ men med en del gemensamt ändå:
Snackiga, busiga, inga direkta plugghästar, jobbiga och nu är vi ju vuxna och har KUL när vi "träffs" på fejan i diverse inlägg.
Vi har väl typ mognat 
Vi ska väl försöka jobba mot det målet att träffas i alla fall, vi får väl se hur det går.
 
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses senare, ha en bra dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0