Milou och det krossade glaset...

Vad har då hänt sedan igår...?
Jo, hunden har skurit sig under ena tassen på krossat glas för det första!

Stan var/är ju full av krossat glas som idioter till packade helgfirare har behagat bara krascha till höger och vänster.
Slänga glasflaskor i en soptunna eller bara ställa ifrån sig lite snyggt UTAN att slänga dom i backen...?
Nä, varför det?
När man nu bara kan släppa dom lite snyggt så dom går i tusen triljoners bitar och bara gå därifrån.
Mycket mer praktiskt...
Tycker fyllskallarna.
 
Ja, så Milou skar upp sig på en bit som jag inte såg.
Vi hade precis lyckats undvika en pangad flaska och så har det väl då flygit iväg en liten bit som jag inte såg som sagt, och hunden VIPS så hade skurit sig!
FY FAN så förbannad jag blev, jag svor så det osade svavel ända ner i helvetet.

Fick tvätta tassarna med tvål och vatten när vi kom hem, sen steriliserat vatten på det och lite sprit.
Sen fick hon som ett litet plåster över för att inte skava eller få in smuts i såret under resten av dagen.
Sa till mamma att ta av det till natten så det fick lufta.
 
Som grädden på moset verkar ett blodkärl ha smällt i ögat på henne.
Det har ju inte med själva tassen att göra, jag bara upptäckte det efter tass-olyckan när vi var hemma igen.
Sen om det inträffat under gårdagen eller nyårsafton, det vet inte jag, jag vet bara att IDAG måste jag ringa veterinären och åtminstone kolla av.
Muntrare kan man ju ha det.
 
På den positiva sidan så verkar hon inte ha ont i tassen i alla fall (hon kan skutta och haltar inte), jag har gjort rent såret igen och ska linda in det i den nyinköpta "hundlindan" för att ingen skit ska komma in i såret.
Det ser inte heller infekterat ut.

Ja, nu ska jag börja min dag här, det blir sömnad och lite annat smått och gott men FÖRST:
Ringa veterinären då som sagt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0