Idag har jag faktiskt sytt...

Idag har jag sytt klart...
 
 
 
... dessa byxor som Syster Ju själv införskaffat tyget till, och jag har sytt åt henne.
Jag ska fota när hon har dom på sig.
Har även fått till två par kornblå...
 
 
... i tunn strechjersey OCKSÅ!
Värmen är borta och jag kan sy igen.
 
Idag lyssnade jag ut "Håpas du trifs bra i fengelset" av Susanna Alakoski,  samma författare som skrivit "Svinalängorna".
Jag köpte boken, men slutade läsa efter bara några kapitel.
 
 
Jag tyckte inte att den var så där jättebra, MEN, att lyssna på den med författaren som läser den...
JÄTTEBRA!!!!
Det blev en helt annan bok att lyssna på den istället för att läsa.
Den handlar om en syster och en bror, om en mamma och pappa som dricker, om brodern som börjar knarka och blir kriminell.
Om systern som  både hatar och älskar sin bror.
 
Slutet gav mig snörp i hjärtat.
Och i ögat.
Mycket bra bok, jag ger den...
 
    fem tummar av fem möjliga och jag rekommenderar faktiskt er att LYSSNA på den.
Finns att låna nu på bibblan nu när jag är klar med den!
 
Och så tänkte jag på det där med att ha på sig sina egensydda kläder när jag såg en bild på mig själv från igår...
 
 
... det känns RÄTT maxat alltså att ha sina egensydda kläder.
Med betoningen på "rätt".
(koftan har jag ju då inte sytt förstås)
 
Bilder från festen kommer imorgon istället, jag ska gå och sova nu.
Eller sy på en mudd först, sen sova.
Vi sen imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0