Jag var först...

Idag lämnade vi ett soligt Visby och hamnade i ett ÖSREGNIGT Åminne.
 
Vi skulle åka ut och ta en fika ihop med vänner och anländer ute i Åminne då regnade det så våldsamt att vi faktiskt inte kunde lämna bilen!
Det var som om himlen bara öppnade sig och det öste ner, vi fick tillslut köra fram bilen precis fram till huset för vi hade inte kunnat gå ut annars.
När vi väl kom in blev vi bjudna på gott kaffe och jättegod paj, samt en trevlig liten stund ihop.
 
Efter det åkte vi bort till Syster-Yster bara någon kilometer bort och träffade Puff och sa grattis till mitt första lilla gudbarn som fyller år idag.
Kom sen på att ett kusinbarn TILL fyller år idag, jag får gratta imorgon.
Efter ett tag fick vi fikapåfyllning nummer två, ja, mycket fika idag och mycket regn.
 
Lite ormbunkar från skogen...
 
 
Och när vi kom tillbaka till stan...
Då lyste solen!
Åminne är fel sida för en soldyrkare att bo på!
 
När jag kom hem...
 
 
... fick jag dåndimpen när jag såg sonens rum.
 
Ren tvätt ihop med lortig tvätt, ren tvätt på golvet, lortig tvätt på golvet, träningsprylar, obäddad säng, ja man ser inte ens runt hörnet här på bilden för det var ännu mer.
Det såg ut som värsta knarkarkvarten och det tog mig 25 minuter att röja upp i röran och få snyggt igen.

Sonen tycker inte att jag ska bry mig för det är hans rum.
Jag kan hålla med honom "i sak", men jag står ändå inte ut att se när det är så där rörigt i hemmet.
Jag röjer hellre upp SJÄLV, än låter det se ut som om han inte fått en enda ordentlig gen från mig...
Vilket han inte har heller! 
Gud hjälpe honom säger jag ju bara.
 
På det satte jag igång att skära ut och sy...
 
 
 ... en rosa fleecekofta allt medans jag lyssnade på...
 
 
... Eva Cassidy och tänkte på svunna tider.

Jag har faktiskt sytt ända till klockan 22 här ikväll, sprungit lite mellan tv´n och gluttat på DUM-Jimmie Åkesson som talat i Almedalen och i Debatt.
Jag skäms.
Ja, jag skäms så mycket över att vara svensk när jag hör och ser det där partiet så det är inte klokt, skam på torra land är vad det är.

Berättade för sonen när jag sprutade ner en Sverigedemokrat med ketchup på Östercentrum en gång i tiden när dom fick hålla sina möten där, och att jag hade med honom i barnvagnen.
Impuls, jag gick in och "lånade" en ketchupflaska på Ali´s och sprutade ner talaren.
Well... ja... hm... typiskt mig.

Sonen blev impad, dock var jag väl inte riktigt klok att göra något sådant med ett litet barn i vagn med mig samt att på den tiden var dom ju inte "rumsrena" (som det ska inbillas att dom är nu) utan mer nazistiska och våldsamma, mer som "Svenskarnas parti" numera.
Inser det själv så här i efterhand att det var ganska oklokt.

Det hade ju kunnat sluta hur som helst, jag vill bara säga det att JAG VAR FÖRST, Jimmie fick en tårta i ansiktet under en boksignering och jag sprutade ned hans föregångare med ketchup när dom ännu inte var välkomna i Almedalen.
Sonens pappa var dock INTE IMPAD av mitt tilltag på den tiden (med tanke på hans yrke och sonens säkerhet typ), jag är fortfarande lite stolt ändå, även om det var oklokt, men stolt.
Jag var först, bara så ni vet, MED BARNVAGN å allt!
 
Nu ska jag hoppa i säng, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0