Stekheta dagen...

Sitter och ser "Psycho" och försöker summera dagen.
Den var väl... hm... STEKHET!?
Jo, det var den allt.
 
Fram-å-tebaks till Chifen och lite till ute i hettan tog musten av mig fullständigt.
Det var det värsta jag varit med om, ja faktiskt, om det dröp om mig IGÅR, då var det ingenting mot idag!

När vi sen efter lunch landade i Björkis, då låg temperaturen på TRETTIO GRADER I SKUGGAN och 45 grader i solen!
På stranden!
Inte en vindpust och det stack i skinnet även om jag satt under parasoll, helt SJUKT hett, vi sa alla att vi aldrig varit med om något liknande, och det har vi inte heller, ändå vana beachfolk som vi är.
 
Det var så jävla hett att kussen hämtade vatten från havet och hällde på sanden där hon hade sina fötter för att inte bränna sönder fotsulorna.
SMART, det gjorde jag också.
Det var så hett att vi bokstavligen skrek lite till mans om vi inte hade skor på oss när vi gick på sanden, den var skållhet...
 
 
Vi härdade ut under mycket pust och stön det ska gudarna veta, samtidigt som vi sa att "man skall inte klaga", MEN...
Det gjorde vi ändå!

När klockan var 17.00 var det fortfarande lika varmt...
 
 
... och jävligt överjodiskt vackert.
 
Klockan 20 satt jag och pratade i telefonen med en kompis som klagade lite på sin temperatur inomhus vid sig.
Jag klagade också, satt i bikini i soffan på morgonrocken med korsdrag i hela lägenheten och svettades, min kompis hade typ 23 eller 24 grader och jag hade...
 
 
... tja, futtiga 29 grader i lägenheten!

När klockan var 20.30 gav jag och vovven oss ut på promenad, gick inte att gå tidigare.
Vi gick till Thott och hem igen, vid 21.30...
 
 
 
... var solnedgången så bedårande vacker vid strandpromenaden så det var inte klokt!
Alltså jag vart nästan tårögd, Milou och jag satt och tittade på en bänk och bara njöt, detta är livskvalitet gott folk, for sure!
Ni ska jag gå och lägga mig, imorgon blir det lite sömnad innan stranden...
Vi ses då.
Sov gott, det ska jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0