Torr tant!

Idag måste det väl ändå vara värmerekord?
 
Bädda sängen = Svettas 1 liter.
Plocka ur diskmaskinen = 2 liter.
Plocka undan tvätt = 1 liter.
Svett under klänningen och svett i ansiktet...
Inte riktigt något jag är van vid.
Jag känner att jag måste göra allt i slowmotion och får INGET gjort pga av värmen.
 
Till och med sonen som brukar låsa in sig på rummet när han skall sova har sovit med vidöppen dörr, gissar att han vill ha lite mer fläkt än stillastående luft där inne i tonårsgrottan!
 
Ja, vad hände igår då...?
Jo, först sydde jag, sen...
 
 
... blev det stranden i några timmar.
Jag var mest i havet än på land, det var så BEDRÖVLIGT varmt så det gick inte att göra annat!
 
Och man blir ju torr som fnöske, herregud så torr man är av allt detta badande på dagarna.
Ett stycke TORR TANT = Madde.
 
När jag kom hem sydde jag igen, åt med sonen, sydde, åkte och handlade mat när klockan var 21.30, sydde och sen såg jag film innan jag slocknade.
Sent.
Vaknade vid 08 och hettan var bedövande i sovrummet trots öppna dörrar och fönster.
Nu ska vi ut på playan igen, här i stan går ju INTE att vara i alla fall för luften står still.
När jag kommer hem skall jag sy, vi ses senare för jag blir hemma ikväll också...
Vad jag vet nu i alla fall.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0