Godis eller inte?

Ingen idé att blogga idag på morgonen för jag hade fullt upp, jag hann helt enkelt inte.
 
Vid 10.30 gick jag och Milou ringmuren runt, UNDERBAR PROMENAD, ljuvligt-ljuvligt-ljuvligt väder och helt vindstilla ute, havet låg blankt som en spegel.
Väl hemma åkte solstolen ut och det blev kaffe och macka i solen...
 
 
... och eftersom det var en hel del folk i farten tänkte jag:
 Dags att städa ur boden... ÅT MAMMA... ni vet... där hon säljer SINA saker.
Jupp.
Så då gjorde jag det... ÅT HENNE... så nu kan ju hon ha öppet när andan faller på.
Typ.
 
Kom in, har overlockat lite på kanterna till klänningen, ska sy lite senare och så måste jag sticka iväg och handla mat för jag har nämligen inte ett skvatt hemma att äta.
Och grejen är...
Jag har faktiskt inte ätit godis på ca 3 veckor.
Eller jo, någon liten bit hit och dit, men det rör sig max om 5-6 lakrtisnappar och nån suris från sambon häromdagen, men jag har inte varit sugen sen... det där hemska mötet på arbetsförmedlingen.
 
Jag har inte varit hungrig och inte godissugen.
Men ikväll är jag det.
Jag är både hungrig och godissugen.
Då är frågan:
Ska jag egentligen köpa godis när jag inte ätit det på så länge?

Känns dumt när jag hållit mig ifrån det, OFRIVILLIGT iofs, men ändå.
Grejen är att Statoil har/ska lägga ner sina godishyllor också så dom har bara haft gammalt godis vilket gjort att jag inte köpt godis där heller.
Och den som en som handlar i affären är ju oftast sambon så godis har inte varit på tapeten alls.
Jag ska sticka om en stund...
Fortsättning på godis-rapporten följer.
 
Är själv ikväll igen, sambon jobbar fast jag blev bjuden till Hundbästisen på grillning, men avböjde faktiskt ikväll.
Känner att jag väldigt gärna vill sy lite och vara hemma själv.
Vi ses lite senare, nu ska jag till affären.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0