Jobbar i syrummet med en maskin som inte vill sammabeta...

Jobbar i syrummet!
 
Ja, här har jag hunnit med allt på morgonkvisten, och så har jag bara det sista att göra på t-shirten MEN...
Min janome med täcksöm vill inte sammarbeta.
Den var inställd på rätt sömmar och allt igår, men idag syr den INTE ALLS snygga sömmar.
Jag fattar ingenting.
Det blir hoppig söm och jag blir galen.

Försöker lösa problemet och visar mössan jag sydde förrförra veckan men glömde lägga upp...
 
 
... en mössa till en 2-5 åring och ett jobb på mindre än 10 min allt som allt.
 
En modell som det svämmar över av på marknaden MEN...
Har man bara rätt och udda tyg så är dom ju jättekul att göra.
 
Och jag vet inte om ni kommer ihåg mina första försök att sy en sån här mössa när jag först var tvungen att ringa kussen i Norge för att jag inte förstod dom norska instruktionerna i mönstret som sen visade vara på någon TYP DIALEKT (nynorsk el någon annan) så varken kussen eller Idolen förstod eller kunde översätta på svenska till mig.
 
När jag sen gick in på nätet så hittade jag ju utförliga svenska instruktioner och bilder och så sydde jag den på min vanliga maskin...
Blev ju en TOTAL flopp i min bok!
Svajig söm och asful.
Nu är det ju inte direkt svajig söm, spikrakt och snyggt, en drööööm jämfört med förut när man har klok overlock maskin.
 
Ja, såna här ska jag sy flera av NÄR JAG har tid och löst allt som behöver lösas och lära sig "i och med min arbetslöshet" FÖRST.
Tillbaka till systugan, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0