Klänningen i animal-print är klar...

 
Har precis ätit mat och jag är så trött att ögonen svider!
Inte såååå konstigt kanske med tanke på hur dags jag gick upp idag och med allt jag har hunnit med att göra.
 
Den f.d Tant-Raffa klänningen är klar...
 
 
... och jag är faktiskt NÖJD!
 
Dock har jag ju då förmiskat en storlek 42 till en "jag-tror-36:a" och den är lite svajig i halsringningen för jag har ju inga boobs som fyller ut och jag fick inte till den 100 som jag ville ha.
Alltså den ser bra ut på, men jag är ju lite petig ändå 
 
Den ser ju då bra ut på dockan som har bröst... 
 
 
... och så satte jag på dockan halsbandet jag gjorde förra året till mig själv.
Det blev en easy, breezy safari-look, tyckte det blev himla snyggt ihop!
(som vanligt, pinsamt... )
 
Så klänningen utan skärp...
 
 
... och då blev den lite som en luftig tunika.
Klänningen/tunikan är lite gräddvit med brunt print och ihop med mina kritvita linnebyxor var det faktiskt jättesnyggt när jag provade.
 
Ja, jag gillar den här enkla modellen, den satt som en smäck och är jätteskön och luftig att ha på sig.
MIN TYP av klänningsmodell och jag ska faktiskt kolla om modellen finns kvar som mönster hos Stoff & Stil.
Det mönstret jag har jag fyndat på Tradera för 5 kr och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa fler storlekar och finns det inte så får jag väl förminska.
Jag kan tänka mig fler såna klänningar i RÄTT och coola tyger.
 
Dessutom ska jag sy ett par puffbyxor till mig själv i samma tyg till sommaren också.
Det hade jag ju tänkt göra från början av tyget som jag gjorde klänningen av, men när jag har råd ska jag köpa lite mer tyg och svänga ihop ett pat byxor också.
Blir skitsnyggt ihop med ett vitt linne.
 
Och så har jag virkat.
Jag är fan-i-mig helt slut, vilken dag...
Det känns som två dagar nästan eftersom jag varit uppe så tidigt idag.

Nu ska jag fortsätta virka så jag håller mig vaken tills jag går och lägger mig.
Kanske ses vi igen innan den här marathon-dagen är slut...?
Vem vet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0