Kropp och själ hör ihop...

Läser mitt horoskop för dagen trots att jag inte tror på det där med horoskop, men jag tänker alltid att det dock kan väcka en tanke om "att själv bli sin egen lyckans smed".
 
Idag står det under lejonet:
"Kropp och själ hör ju ihop, så tänk på att båda behöver näring nu.
Hitta på någonting som känns kul!"
 
Men se där, det tog jag till mig DIREKT och tänker styra in min dag på "något kul" som att HANTVERKA!!!
 
Sonen har varit überduktig och satte klockan på 06.45 idag, det betyder att han inte behöver stressa eller komma försent till skolan.
Dessutom har han bett mig laga ett par favoritjeans som har stora hål på benen.
 
Bara det att han har faktiskt lagat dom själv först på ett ställe och så visade han mig hur han ville att jag skulle sy.
 
"Men du KAN ju sy själv ju, det ser ju jättebra ut", sa mamma sömmerskan och var faktiskt imponerad av hans kaststygn runt hålen på byxorna.
"Fast mamma... du gör det ju så mycket bättre..." sa sömmerskesonen och log sitt allra bästaste leende mot sin mor.
Som log till baka, svalde sin replik och tänkte:
Jag vill inte, men jag gör det väl ändå´ra!
 
 Nu ska pigg som en spigg dra ut på äventyr med vovven, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0