Milou, den pinsammaste av dom pinsamma...

Hemma från jobbet igen och har parkerat rumpan i soffan med min virkning!
Jag har jobbat mitt allra sista pass och blir officielt arbetslös efter den 14:e mars, men är ledig HELA nästa vecka och ska jobba hemma istället.
 
Så måste jag berätta om "Milou, den pinsammaste av dom pinsamma"...
GUD så hon skämde ut mig idag.
 
Jag, Milou och Chifen hade varit på promenad i det underbara vårvädret och termometern visade 11 grader när jag gick hemifrån.
SINNESSJUKT härligt!
Jag hade svart täckjacka, halsduk och vantar var liiiiite för varmt, vantarna åkte av och jackan upp/öppen.
 
Men i alla fall, när jag, Milou och Chifen tagit en lite promenad kopplar jag loss Milou utanför Chifens dörr och innan jag hinner blinka, så ser Milou grannes katt och DRAR JÄRNET efter katten trots att jag vrålar "MILOUUUUUUUUUU", katten springer in till sin husse "grannen", och Milou efter in...
Som ett skott!

Jag sprang efter, grannen skrattade när jag kom fram till hans dörr och sa:
"Kom in!"
Jag skämdes som en hund, trots att det var min hund som borde skämmas, katten hade sprunigt in och gömt sig under hans säng, Milou efter, jag höll på att DÖ AV SKAM, gav kommando som totalt ignorerades för hon skulle ju bara få tag i katten, hunden hade blivit döv utan att jag visste om att hon faktiskt var det... TYP!!!!
 
Katten ut från sovrummet, in i köket och jag fick tag i hunden i nackskinnet och bannade hundfan så det hette duga.
Vad i hela världen flög i henne!?
Förbannat pinsamt!

Det lustiga var då att grannen berättade att hunden Cleo som bodde på gården förut och som ju då också var en cavalier, hade varit och hälsat på i sina gamla kvarter och OCKSÅ sprungit rätt in till grannen för någon vecka sedan.
Dragit från matte och sprungit in till grannen.
Inte så mycket pga av kattjakt, utan nog mer för att hon alltid fått prinskorv och köttbullar av grannen.
Så hon visste vart hon skulle, Cleo drog direkt in till sin "langare" av p-korv och k-bullar!
Jag kände mig glad att det inte bara var min hund som sprungit in och gjort bort mig men...
Jag ville dräpa henne.
 
Och på förmiddagen knäppte jag denna bild med text och slängde ut på Instagram...
 
 
"När ALLTING ANNAT i trädgården är intressantare än att kissa... Klockan är 10-nånting å matte börjar tröttna på att gå runtrunt huset å inget händer! (vilket det inte gjorde 06.00 heller, pffff...)"
 
Ja, hundskrället kissade inte förrens vi gick iväg till jobbet vid 12-tiden!
Hon är helt knäpp när hon löper alltså, och hade hon inte haft löpskydd som jag kunde kolla, då hade jag nog fan misstänkt att hon kissat någonstans inomhus.
Men icke då, löpskyddet var snustorrt, så hon hade hållt sig från klockan 22 kvällen innan till klockan 12 dagen efter.
Seriöst, vilken hund gör det?
 
Och på väg till jobbet knäppte jag denna bilden...
 
 
... i en vårig rabatt.
Underbar, underbar dag och varm, jag fick öppna upp jackan och gå med den halvöppen, annars hade jag svettats ihjäl.
Jag hade dessutom vinden i ryggen så det var superskönt.
 
Nu ska jag fika, vi ses lite senare!
 
 
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0