Molntröja & måttband...

T-shirten klar...
 
 
... och på denna gjorde jag en ny halsringning, en proffsigare variant...
 
 
... och så har jag sytt fler bilmössor.

Jag har sytt HELA dagen.
Från 08 på morgonen till 19.00 pip.
Sjukt skönt att få koppla av och bara meditera vid symaskinen.

Och så har jag letat efter...
 
 
... en mycket speciell sak:
Mitt måttband.
 
Jag hade det ända tills jag gick ut med hunden och sen bara försvann det.
Jag höll på att bli galen, letade och letade, var till och med ute i trädgården för jag trodde att jag hade tappat det där, men nej...
Måttbandet förblev borta och jag svor så det osade svavel varje gång jag behövde det.
 
Och vart tror ni jag hittade det...?
Jo, i diskstället hade jag slängt ifrån mig måttbandet.
Naturligtvis hittade jag det när jag var klar med allt och skulle börja laga mat.
Fint, måttbandet återfunnet och ordningen återställd.
 
Jag har varit så uppe i mitt skapande så jag har inte ens hört telefonen ringa under dagen.
Jag har känt mig SKÖNT befriad från allt vad arbetslöshet heter.
Imorgon tar jag nya tag med den saken och så skall jag träffa Chifen och ha sy-främmande på eftermiddagen.
 
Nu ska jag se "Tjockare än vatten", vi ses imorgon igen.
Sov gott alla glada, det LÄR/ska jag göra i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0