Pengarna behövs...

Vilken dag...
Den har varit JÄTTEBRA!
 
Vad har jag då gjort...?

Jo, det blev städ, sömnad och bak till att börja med.
Sen fick jag besök av en ny bekantskap, för jag har skänkt en babyfleece. (eller ny och ny, vi gick parallellklass i högstadiet men aldrig umgåtts i samma kretsar)
Hon som kom hit har startat en grupp på fejan "Anna syr för Sandra" där hon auktionerar ut saker hon sytt och skänker pengarna till en cancersjuk kvinna.

Jag erbjöd mig att skänka en babyfleece som hon kan få auktionera ut och skänka pengarna vidare.
Ni som är med i Facebook, gå med i gruppen "Anna syr för Sandra" och KÖP/BJUD på Annas alster tycker jag, pengarna BEHÖVS och går till en god sak!
Kul att träffa Anna också, vi har ju hantverket gemensamt.

Sen sydde jag lite till och började förbereda kvällsmaten.
Kompisen tvärsövergatan ringde och så var jag över vid henne och tog en eftermiddagsfika, snackade lite skit 
 
Kom hem och fixade det sista i matväg till mig och sonen.
Vi åt vår middag och så fikade vi och åt kladdkakemuffins.
Och nu, tro det eller ej, så har jag fått ungen att se "Let´s Dance" fast under förevändningen att vi spelar ett "Gissa landet på flaggan-spel" på hans Ipad.
Så jag bloggar, spelar spel och kollar på LD.
Fast nu lägger jag ner bloggandet och ägnar mig åt son, spel, tv och virkning.
Vilken dag, en jättebra dag och jag känner mig på så himla gott humör.
 
Tillsist måste jag bara visa vad Chifen gav mig igår...
 
 
... hon har målat av oss tjejer som jobbat hos henne och vi har haft våra porträtt i rummet vi har sovit i.

Och jag kan bara säga så här:
Jag älskar mitt porträtt.
Jag tycker, precis som en gammal arbetskompis tyckte på fejan, DET ÄR SÅ JAG.
Lite shabby-chic Madde...
Så jag.

Och...
Man känner sig nästan lite kunglig att ha fått sitt eget porträtt målat.
Jag får hänga det i min balsal.
 
Ha en bra och lazy friday lovers, VI SES IMORGON igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0