Promenad och sömnad...


Det blev en långpromenad med morsan till Norra kyrkogården längs med muren...
 
 
... och det blåste småspik men det gjorde inget för det var inte en käft ute när vi gick!
 Vi gick Kärleksstigen och det doftade UNDERBART av all ramslök som växer upp nu och ett par var faktiskt ute och plockade lök längs Kärleksstigen... 
 
 
... och vid kyrkogården gick vi ner mot havet där det stormade REJÄLT, men vi hade vinden i ryggen så det gjorde inte ett smack...
 
 
 ... och man ser det faktiskt inte här men det var jättehöga vågor.
Morsans kommentar var:
"Herregud vad det är tjusigt", ja, jag kunde bara hålla med.
Vid havet mötte vi INGEN, och då menar jag verkligen INGEN.
Vad fan gör folk undrar jag när det är en så vacker dag?
 
Sen gick vi genom Botaniskan, inte en kotte och innanför muren var det varmt.
Stora Torget var öde trots att det var både varmt och skönt, dock började det dyka upp folk när vi kom på Adelsgatan och Söderväg och sen var vi hemma!
Magiskt att en söndag få ut och gå och knappt träffa en käft.
 
När jag sen kom hem kokade jag kaffe, fixade macka och satte mig i lä i solen på balkongen och såg att Hundbästisen skickat ett sms att jag skulle kolla i min brevlåda för där låg en överraskning.
Jag går ut och där ligger en påse bullar!
Vem har världens bästa vänner?
Svar:
JAG!
Alla mina vänner är världens bästa vänner så ÄR det bara.
 
Dusch och sen var det dags för syrummet och den där monster t-shirten som legat i träda sen...
 
 
... jag skar ut den och inte hunnit med den!
 
Här var jag inte riktigt klar med den och nu har jag bara nederdelen kvar.
Det får bli imorgon efter arbetsförmedlingen!
Och så börjar jag väl på en ny.
Nu måste jag äta middag, vi ses lite senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0