Rätt tyg, fel färg...

Morgonen är ännu tidig men jag har varit vaken sedan 05.45.
Jag vet inte vad som händer men jag har blivit så extremt avslappnad, FASTÄN jag har fullt upp hela tiden.
 
Jag steg upp imorse, drack kaffe och läste morgontidningen, sen stack jag iväg vid 06.35 och hjälpte en vän med en grej.
Var tillbaka här hemma vid 08 och hade väl tänkt att gå en promenad med hunden innan jag ska iväg igen...
Men vädret... nä.
 
Jag var genomblöt bara av att gå tvärsöver Tallis och tillbaka, idag blir det ingen "härlig vårpromenad" som ger mental inspiration.
Jag är tillbaka i soffan med nytt kaffe och frukost i väntan på nästa avfärd!
 
Så till i onsdags...
 
Beställda tyger kom OCH...
Jag hade beställt fel, eller fel färg på tyget.
Jag går in och klickar på...
 
 
... detta svarta tyg.
DUBBELKOLLAR INTE utan bara tar numret och 2 meter, tjoff i kundkorgen, nästa tyg-tjoff i kundkorgen och så vidare.
Klar.
 
Så fick jag ju gå och vänta i 8 dagar på leveransen och vad kommer i form av trikåtyget?
Jo, 2 meter MARINBLÅTT trikåtyg!
??????
Nej vadå, jag beställde ju svart!
In på sajten igen, klickar mig fram till tyget kollar nummer jag beställt och samma nummer på sajten...
Numret är marinblått.
Vad faaaaan!?
 
På bilden, som ni ser ovan, så är ju tyget svart, eller är det bara jag som har fel på ögonen?
Jag har då inte LÄST vilken färg det var utan bara gått på bilden och på bilden så är ju tyget svart.
Gud-i-himlen.
Okej, jag beställer nytt bestämde jag raskt, men då finns inte det svarta.
Det är bara det marinblå som finns och svart, jag ringde företaget, det svarta är restnoterat på "obestämd tid" sedan ett bra tag tillbaka.
Fint...
Jag som har två beställningar på vuxen t-shirts.
Som DESSUTOM fått legat i träda eftersom jag jobbat så mycket så jag inte orkat sy.
 
Ringer kussen, kan hon fixa åt mig från Stockholm om jag ringer och kollar om det finns på Sveavägen eller i Sickla?
Visst, jag har fått tag i dom på Sveavägen, fanns ej, samma som med nätet slut sedan länge.
Idag ska jag ringa till Sickla igen för dom har inte svarat under "kontorstid" och jag tänker att om jag ringer precis när dom öppnat kan don ju knappast ha någon rusning.
 
Under tiden så får jag meddela mina små kunder att tyget inte finns...
Och så får dom antingen avstå eller vänta lite till tills det svarta tyget finns igen.
Suck, pust och stön, fast inte mycket att göra åt.
 
Så är det ibland bra att ha små bröst.
Eller nästan JÄMT faktiskt om ni frågar mig.
 
Jag har en vårjacka som jag haft i fyra år som nu gått sönder, har lagat den och tänker använda den som (vår-)hundjacka istället.
Och kvar står jag utan vårjacka följdaktligen.
Var och kollade på Öster efter en lunch på mackedonkan med Syster J och barnen igår och kunde bara konstatera att jag inte hittade ett skit!

Eller jo, på HM hittade jag en som jag gillade och tyckte var jättesnygg, men bara det att det var en alldeles för "tung" jacka för min nacke.
Det var en helt vanlig parkas men tyvärr i tungt bomullstyg och med tunga kedjor och detaljer...
 
 
... plus då att den var lite för dyr.
 
Jag hängde ändå undan den även om jag nästan visste att jag inte kommer köpa den just för att nacken inte skulle palla ha en sådan jacka allt för länge på.
Nåväl, alla andra affärer hade typ bara jackor som INTE var min stil eller för korta.
Och så svämmar ju affärerna över av dessa...
 
 ... lättvikts jackor som jag bara VÄGRAR köpa för verkligen ALLA springer ju runt i såna här.
Allt från tonåringar till pensionärer oavsett kön.
Sista stoppet blev så Cubus, fanns inte ett skit men så av en slump gick jag in på barnavdelningen för att kolla kill- och barnkläder och hittar...
 
 
 
... denna mycket lätta jackan för en billigare penning!
Jag gick i en 16...-någonting (är det 164 el 168?) och så fick jag en LÄTT-för-nacken-jacka till ett mycket billigare pris.
Tack gud för att man är smal upptill.
Sonen behöver nya jeans så då tar vi det på nästa lön innan fattigheten inträder.
 
Nu ska jag sätta fart här, det är kalas och annat på agendan, vi ses senare ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0