Skolmornar för sambon och sonen...

Följande scenario inträffar på skolmornar:
 
Båda herrarna i familjen ställer klockan på 07.
Sambon ligger ännu kvar när jag går upp 07.00, sonen har somnat om när jag går in till honom.
Väcker sonen, upp-upp-upp-upp, tillbaka till sambon som jag LOVAT MIG SJÄLV att inte curla...
Men om sonen ska till skolan och det är piffa-tid för båda, då är det upp-upp-upp från Mamma-Hitler!
Sambon struntar jag faktiskt i om han kommer försent till lektion men SONEN ska baske mig iväg i tid och han ska in på toa och då kan inte sambon slacka efter.
 
Bara det att...
 
07.15 då går båda in och måste samsas på dass för båda ska ju iväg, en i duschen och en vid handfatet, och sen kastar dom sig iväg som om dom hade eld i baken för att hinna till respektive lektion.
Det övergår mitt förstånd att dom inte ställer respektive klocka på 06.30, går upp, äter ordentlig frukost, piffar och sen iväg i god tid till skolan.
 
Själv ska jag iväg i egenskap av kontaktperson och träffa upp Chifen, jag ställer min klockan på 07 och jag ska träffa Chif 10.00.
Så...
Jag har gott om tid, jag har läst tidning, ätit frulle, ser morgon-tv och bloggar nu.
Jag behöver inte stressa, jag har HELA BADRUMMET för mig själv och jag kan gå iväg i ett lugnt tempo.
 
 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen gå i den härliga vårluften till mitt möte.
Och vet ni vad?
Halsen känns bättre, det har lagt sig något, finns lite kvar men inte jätterött längre och idag är jag helt feberfri igen.
TUMMEN UPP på det!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0