Snigelspår av halm...

Go´morrrron, go´morron, Madde i ottan här!
(snodde den från Veiron i Nilecity...)
 
Jaha, då var det nu dag och nya tag igen då.
Idag ska jag starta upp dagen med Arbetsförmedligen, lunch med Chifen och lite dammsugning.
SAMT sy klart molntröjan och börja på en ny barntröja/beställning om jag hinner innan sonen kommer, jag har lite att göra i alla fall.
 
Det blev inget mer bloggande igår för jag satt faktiskt med datorn och försökte komma in på min bank, det tog en TIMME innan jag lyckades med det, och sen försökte jag även spara ett dokument som inte ville sparas.
När klockan var 20.30 var jag REJÄLT trött på data-fan som inte ville lyda mig.
 
Så har jag upptäckt nu på mornarna att vi har små snigelspår av halm runt om i lägenheten.
Orsak:
Leo- The rabbit såklart.
 
Och nu är det ju inga konstigheter egentligen att det skulle vara halm på golven för han springer ju fritt i hela lägenheten och det har han ju alltid gjort, men...
Sen vi skaffade hund så är han bara ute och skuttar ihop med mig när vi för det första är helt själva hemma utan sambo och son, samt att hunden måste ligga i vardagsrummet.
Förr sprang han ju jämt ute hela tiden, men nu vill han ha buren som säkerhet IFALL Milou skulle vilja leka.
För det vill ju inte han.
Ibland ja, men inte "jämt" som hon vill.
 
Och på natten...
Ja, då är ju hunden instängd i sovrummet och alla sover, han känner sig fraire och DÅ skuttar han runt som en liten galning över hela lägenheten.
Hur jag vet det?
Jo, det var ju det där med "den nya" halmen.
 
Alltså förr hade vi en grov och bra halm som inte var så smulig och som inte var så lätt att få med sig/fastnade på kaninen när han skuttade ut.
Så försvann den braiga halmen och SKITHALM (om ni frågar mig) som är smulig, liten och följer med på små tassar ut all over the place.
Man ser verkligen vart Leo har varit, exakt vart han skuttat och så får man gå och plocka upp dom små halmbitarna när man vaknar.
 
Jag vill bara förtydliga att jag är nu inte arg på Leo, utan på halmen.
Vän av ordning (i hemmet) har naturligtvis frågat Granngården vart den braiga halmen är och NÄR den kommer tillbaka...?
Kommer inte tillbaka, den har utgått ur sortimentet.
TOPPEN!!!!
 
Så till jag hittar lite mer "stabil" halm igen får vi väl köra med spill-halmen dom börjat köra med och jag...
Får plocka upp dom små snigelspåren efter Leo.
Har man ju lite mer att göra nu när man ändå har blivit arbetslös.
Nu ska jag sätta fart här, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0