Första stranddagen 2014...

Jag är så avslappnad just nu så det är inte klokt!
 
 
 
 
... och ni kan ju gissa vad jag har gjort?
Och jag har till och med...
 
 
... tagit årets första dopp!
Och jag dök.
 
Först var det inte alls meningen att jag skulle åka på stranden, men runt 10.30 mötte jag upp Frk SmältChoklad för en tur runt muren.
Det var hett.
Det var så olidligt varmt så jag höll på att tuppa av och HUNDEN ska vi inte snacka om, nej detta var inte bra att gå så sent på dagen med henne.
 
Hon fick både ett litet bad i havet och vatten på "Terassen" så hon skulle klara sig hem.
Precis innan jag och Frk SC skulle skiljas åt frågade hon om jag inte ville åka med ut en liten sväng på Brissund och sola lite.
Men nej, jag hade besämt mig för att sticka hem, duscha, sy och sen gå lite ut och in i trädgården men när jag kom hem efter att ha "spurtat måttligt" i hettan, svetten rann, i trädgården var det stilla, sambon och morsan deklarerade att dom skulle SE HOCKEY klockan 13.00...
Då kastade jag mig på telefonen till Frk SC:
Jag har ändrat mig, jag åker GÄRNA med!!!
 
Va fan, sitta inne och se på hockey mitt på da´n såna här dagar, dom är fan-i-mig sjuka i huvudet och det står jag för att jag tycker.
Det är bara inte normalt!
Det hade inte varit normalt ens att sitta inne och sy, det hade varit kriminellt.
 
Och så kom det sig så att detta blev min första stranddag med bad och allt.
Om det var kallt?
Svar: Nej!
Jag tippar en 17 grader för det var inte en tillstymmelse till isning i benen och jag skrek inte när jag dök i och fort gick det dessutom-
Jag menar är det en 15 grader då kan det ta tid innan jag kan dyka i men detta var bara att knata rakt ut i vattnet och så skrek jag till Frk SC att nu fick hon fan titta och hänga med här nu när jag tog mitt första dopp och sen PLUMS...
Så dök jag i så till Nybyggarna som är på väg ner:
Ni har badbart vatten när ni kommer ner!
 
Jag är helt slut.
Värmen tar nästan lite kål på en.
Återkommer efter duschen med lite bilder på några kombinationer av tygerna.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0