Hemsnickrad hittepå-salsa...

Vi börjar med några bilder från promenaden idag, vacker buske hos en granne...
 
 
Vildäpplen på Hällarna...
 
 
... samt en nygjord stig på Hällarna...
 
 
Jättefin tycker jag, ser nästan lite ut som en mini-allé!

Kallt som tusan var det idag, värmen från igår var som bortblåst och jag hade tagit på mig täckjacka. Det var tur det för jag frös TROTS täckjackan, det var freezing ute på Hällarna.
Väl hemma tog jag mig dock en solgädda med kläderna på, på balkongen.
Det blev dock bara en timme. sen piffning och SYSTUGA igen.
 
Satte på radion men tröttnade snart på utbudet, P3 körde bara repriser som jag redan hört, 104.4 och 106.? kör ju bara samma gamla låtar om och om igen och dessutom var det så DEPPIG musik så jag höll på att smälla av.
Jag vill ha PEPP och inte depp när jag syr, jag gick in till min cd-hylla och vad hittar jag...?

Jo, något jag inte lyssnat på på år och da´r, något som jag blev överlycklig över att hitta...
 
 
LÄGG AV, hade jag en gammal cd med låtar från radioprogrammet "Tropicopop"!?
OMG!
Jag höll på att smälla av så glad blev jag.
 
När jag var ung då fanns det nämligen ett program på P3 som hette just "Tropicopop" som en snubbe som hette Thomas Gylling hade och i det programmet som brukade vara i två timmar spelades det både salsa, latino, arabiskt, reggea, soca och allt som svängde som satan.
Jag älskade "Tropicopop" och jag brukade alltid ha det som förfest-musik innan man skulle ut och dansa på helgen.
Ja, och tydligen hade jag år 1998 köpt en cd med lite raffig dansmusik från programmet, vilken lycka, på med den och sen var det bara att köra.

Dansa, pressa, stryka, pausa, sy, dansa, pressa, nåla, pausa...
Om jag blundade lite då och då var det nästan som om jag var i salsabaren på Munken och svängde mina lurviga i en improviserad, hemsnickrad hittpå-salsa!
 
Fattar inte varför dom stände salsabaren på Munken, det var ju det bästa med hela Mulnken för tusan!
Öppna genast en ny salsabar och jag kommer hänga där konstant, det är ju det enda som är roligt att dansa.
Två av dom sista fjärilsklänningarna blev gjorda...
 
 
... så nu var jag klar med dom och tyget är slut...
Här hemma då alltså!
 
Så har vi sett på tv ihop och nu är jag slut som artist, vi ses imorgon igen och då skall jag söka lite jobb igen SAMT skriva in rapport till AF.
Vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0