Jobbigt läge...

Kära läsare, då var jag uppe och tillbaka här då...
 
 
 
Nej...
Det där med ljudbok är inte alltid en hit upptäckte jag igår.
 
Trots min ålder kan jag fortfarande tycka att VISSA, men numera få, saker är väldigt jobbiga.
En av dom sakerna är om man ser på film ihop med morsan och så är det "någon liten sexscen" med i filmen.
Alltså jag vill helst krypa ur skinnet om något sådan´t dyker upp, och ser man bara att dom hoppar i säng och börjar kyssa varandra FINE...
Det går väl ann.
Men börjar det hetta till då vill jag fly, jag tycker inte mycket i pinsamt men jag tycker fortfarande vid 43 års ålder att sådan´t är väääääääldigt jobbigt.
 
Så till igår...
 
Sambon hade bjudit upp morsan för att se hockey, Sverige och ? spelade.
Jag satte mig och sydde vid 20.30 och satte samtidigt på ljudboken jag lyssnar på "Gone girl" och så blir det paus i matchen.
Jag sitter i syrummet, mamma komer ut i köket, frågar om hon kan ta en banan, "visst" säger jag och samtidigt på cd-spelaren uppdagas en hemlighet (kan inte skriva vad ifall någon ska läsa boken) och så blir det PLÖTSLIGT SEXSCEN i boken som strömmar ut ur högtalarna.
 
NEJ, tänker jag och får panik i syrummet, fan.
Inget sex i hela bokfan förutom precis när mamma är uppe och dessutom väljer att komma ut i köket.
Shit.
Vad göra?
Störta upp och sätta boken på paus, gå ut och stänga av och låtsas att jag ska gå på toa (nej fan, jag var ju nyss på toa och det såg morsan), sitta kvar och spela oberörd?

Jag valde att sitta kvar och sy och låtsas som om det regnade.
(MEN GÅ UT FRÅN KÖKET då´ra!!!!!)
 
Men nej.
Mamma ställde sig och kollade i en mönsterbok och verkade inte ens höra vad som pågick i boken med bröst och allt.
(Men herregud, gååååå, jävla författare, varför måste vissa av dom götta ner sig och spä på som ett jävla sliskigt herrmagasin...)
Tillslut avvek hon mot vardagsrummet igen och jag kunde pusta ut, men då hade dom "legat klart med varandra" i boken och jag kände att varje por pyste ut "PINSAMT".
Fortfarande pyser ut "pinsamt" när jag tänker på det.
 
Nej, vissa saker är bara för jobbiga, hur gammal man än blir.
Nu ska jag hoppa i duschen, jobb väntar, vi ses senare!
Ha en bra dag i sommarvärmen allihopen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0