Otippade färger...

Gud i himmelen vad varmt det varit idag, och detta trots att det blåst.
Jag har ändå varit inne ända tills klockan 15, och det var stekhett inne trots korsdrag.
Nä, igår var det underbart, idag var det plågsamt.
 
Kaninen fick vara inne och Milou höll på att avlida och höll sig mest i skuggan när vi väl kom ut.
Mot väggen idag var tempen 43 grader när jag tog denna bilden, och slutade på 45.
I luften 29 som sluttemp i bersån.
Man ska inte klaga men... ja.
 
 
 
Jag har sytt...
 
 
... en elefantmössa plus att jag börjat på ett par byxor i...
 
 
 
... aprikos och åskblått.
 
Svårt att få till färgen, men det blev faktiskt himla fint ihop.
Otippade färger kanske, men fint...
Tycker jag då 
 
Nacken har brunnit som ett majbål hela dagen och jag blir skogstokig.
Bitit ihop och gjort allt i sakta mak, men det har ju inte hjälpt ändå direkt.
 
Ingen hundpromenad idag, det var ju som sagt lite väl hett och inte hann jag heller.
Hade besök av bästisen, sen långkok i matlagning och svetten lackade i kubik, ugnen och spisplattorna höll på att ta livet av mig och jag tänkte:
Är det så här varmt imorgon då ska jag äta en SALLAD.
 
Nu har jag krypit ner i sängen, dags att sova, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0