Tips & trix... älskar´t...

God morgon!
Det blev inget mer bloggande igår, jag var så jäkla trött, för mycket att göra helt enkelt.
Såna dagar som det var igår, det gillar jag inte...
Det blev för mycket.
 
Efter maten igår...
 
 
... som BTW blev den bästa jag faktiskt har gjort, var vi som stoppade korvar!
 
Sambon berömde, han som är så kyndig ibland tyckte den var jättegod!
Ja, jag gjorde fond och sås tidigt på dagen så den fick stå och dra ur alla smaker av kryddor, lök och morötter hela dagen.
Köttet fick sedan koka sakta i lite över två timmar, köttet nästan föll isär på ett sådant där bra sätt och när vi sen åt kaloppsen...
Himmelskt gott!
 
Ja, jag får faktiskt skryta lite själv, men den var som jag skrev ovan DEN BÄSTA jag gjort.
 
När vi ätit blev det matkoma å det grövsta.
Luften gick ur mig direkt.

Meeeen, jag tog mig samman och ritade av mönster till dessa...
... som jag gjorde i förrgår i storlekarna 56-62-68-74 (hade jag redan gjort) och 80 i alla fall, så har jag det gjort liksom.
Bra är att jag kan göra dom ända upp till storlek 128 och i EN MÄNGD variationer,, mindre mudd, bredare mudd, fickor med olika variationer, jag bara ÄLSKAR dom!
Sen däckade jag för kvällen och då var klockan runt "Let´s dance"-tid.
Bara låg och slöglodde fram till jag somnade, vaknar idag och känner mig pigg igen.
Skönt.
 
Så måste jag bara visa vad jag hittade på fejan och på en sida för sytokiga där folk bollar både det ena och andra i syväg, samt tipsar varandra...
 
 
HUR FIFFIGT var inte det här?
Skära till bandkantsband i olika färger och sen förvara varje färg i gamla urdiskade petflaskor!
Alltså tar man en färg i taget när man har lust så har man ju ett skitsmart sätt att snabbt och enkelt sätt att bandkanta på.
Inte ett kul jobb, men man kan ju börja med basfärgerna och sen fylla på.
Istället för att ta plagg för plagg när man tillverkar det, jag ska slänga ut (upp på vinden) lite pärmar högst upp i mitt arbetsrum, sen börja fylla upp med lite färdig bandkantnings band.

Har sagt det förut och jag säger det igen:
Älskar "Fejsbucken", det finns SÅ MYCKET bra man kan hitta där, tips och trix till den som kanske inte är så logisk själv!
 
Nu ska jag ska slänga på mig hundkläder, Milou och jag ska ut och gå runt muren idag, det får bli en kortis och sen:
Syrummet och lyssna på bok.
Älskar´t!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0