Den fett grymma morsan...

God förmiddag!
 
Hemma efter en långpromenad till Snäck tur- & retur och:
Jag är helt slut.
Det var med nöd och näppe att jag tog mig upp för backarna på Östergravar på hemvägen.
Vi hade haft god fart ända tills dess och sedan tog det bara stopp.
Vila på en bänk i solen innan vi fortsatte och nu är vi äntligen hemma, bara det att snart skall jag iväg igen.
Då får det bli cykel helt enkelt.
 
Så över till sonen...
Han har tjatat en hel del om att han tycker att jag ska sy lite linnen till honom och igår snodde jag ett av hans favoritlinnen och tänker använda det som mall och sy ett linne till honom.
Skall rita av det utan att slakta det, det är ju så enkelt linne så det skall väl inte vara något problem.

Tänker sedan inte säga något utan bara lägga ner det nya linnet i hans byrålåda och se vad han säger när han hittar alternativt tar på sig det utan att tänka på att han har ett nytt linne.
Tänker nog eventuellt göra något coolt tryck/motiv på också, någon "Harley D- döskalle" typ, jag har en mall från SoS så jag ska fundera på OM det blir tryck eller ett vanligt svart linne bara.
Roligare med motiv på kanske kan jag tycka.
 
För övrigt frågade sonen mig häromdagen om jag sytt byxorna jag just då hade på mig...
 
"Ja, det har jag", sa jag och sonen fortsätter:

"Fan mammma, du är FETT GRYM på att sy alltså!"
 
Den fett grymma morsan sa:
"Tack, det var snällt sagt" och tänkte:
(Nu skall du få en belöning (linnen) för att du berömde din fett grymma morsa!)
Tänk vad lite smicker kan ge en fördelar här i världen.
 
Ja, så på agendan står det linnen till sonen och sommarskjortor TILL ATT BÖRJA MED till herrarna i familjen.
Har aldrig sytt en skjotra i hela mitt liv...

Men någon gång skall väl vara den första!?

Nu mot duschen, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0