Eftersom vädret är gynnsamt...

Go´kväll gott folk!
 
Jag kom inte längre än att jag körde fast i presenten och sen lossnade det igen men så kan det gå.
Emellan tog jag en kombinerad mat- & Dr. Phil-paus.
 
Försöker diskutera med sambon NÄR vi skall ta fönsterputsningen inför advent...?
Ja, det skall tas i denna veckan och jag försöker få till en passande dag innan kylan träder in för gott.
Det går "sådär" för det är ju inte sambons favoritsysselsättning, dock blir det av denna veckan för:
Vädret är gynnsamt OCH jag vill ha någelounda fina fönster när advent träder in.
 
Och på tal om vädret:
HERREGUD vad varmt det var ute idag!

Helt otroligt härligt, jag hade jackan halvöppen när jag cyklade iväg för att träffa upp Chifen.
November och varmt, växthuseffekten HEJA-HEJA...
Förlåt, jag älskar både vår jord och värme, lite mer värme faktiskt!
 
Så var jag en sväng på Rusta idag och köpte billigt garn för att virka en gräddvit halsduk till mig själv.
Jag köpte ju en ny vintermössa och den var gräddvit med marinblå prickar och då kan jag ju inte ha en lila halsduk till det, nä, för det matchar inte.
Garnet kostade mig 45:- på Rusta, samma som det lila garnet jag virkade årets första halsduk till mig själv då och trots flitigt användande verkar det jättebra, hållbart och prisvärt garn för den billiga penningen av 15 kr nystanet.

Nu måste jag skriva ett mail, vi ses imorgon igen!
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0