Ett syrum...

Hej gott folk!
 
Idag såg jag att det nog behövs lite hårvård...
 
... på min lilla spätta.
Öronen behövde sig en genomgång, CHECK!
 
Sonen skall få en ny säng här som hans pappa och sonen skall fixa idag och ta hit.
Sonens bäddsoffa åker ut i hallen och min gamla järnsäng som står där åker upp på vinden igen.
Sambon och jag som har röjt där har tagit bort det mesta och när jag ser den nästan tomma hallen tänker jag:
SYRUM.
 
Ja, någon gång i framtiden skulle jag vilja göra ett syarbetsrum där.
Nackdelen är att det är ett mörkt rum och mitt nuvarande syrum har bra ljus, men att ha kvar det lilla syrummet med maskinerna.
MEN sen ha tillskärning, docka, tyger som man arbetar med just då, strykbräda och kläder i hallen istället för att ha som jag har det nu:
Tillskärning i köket, kläder packade i det lilla syrummet, strykbräda som ständigt är belamrad och flyttas runt.
Jo, men en vacker dag så...
Arbetsrum.
 
Promenaden blev längre än jag tänkt mig idag, men det var bara skönt.
Nu skall jag sy, senare skall jag iväg och träffa mina gamla arbetskamrater.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0